~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Kanske kanske blire av.......

Av Cina - 16 april 2014 16:13

 

Ja jag har länge länge velat åka på tatueringsmässan i Norrköping.

Men som sagt ingen har hakat på o ensam vill man ju inte åka.

Kanske blire nu av, tar med mig min privata tatuerare och åker ner

till Borgen i Norrköping nästa helg.

Allt bestäms senare ikväll.

Skulle vara jätteskoj att få komma dit en gång.


***************************************

Imorse hörde jag två skator som skrek så inivassen 

och jag gick ut på baksidan för att kolla va det var för fel.

Tänkte att den var nog en katt som dom varna för.

Men dom flög runt i ett rönnbärsträd och först kunde jag inte se

mer än dom två men sedan fick jag SE en stor sparv/duv hök sitter i samma träd.

Nu vet jag inte jag vilken av dessa två hökar det var försökte kolla på nätet men det är svårt.

Han/den hade iallafall samma färg som trädet så det var därför jag inte såg den först.

Men det flög iväg utan byte.


*******************************************

Blir en salig blandning idag.


Nu till något helt annat.

Varför måste man vara svart klädd på en begravning!!!???

Det kan jag inte fatta men så har det ju alltid varit.

Men nu skall jag inte vara svart/vit som alla brukar vara.

Jag tänker ta en svart kjol men vad ska man då ha upptill

så man inte skämmer ut sig.....det är en fråga till er.

Tycker ju inte att man sörjer med kläderna.

Jag vill inte vara vit eller grå upptill........


Jaja detta vart ett konstigt inlägg men men

ni får ta det som det vart.


Önskar er en fortsatt fin onsdagskväll  

 
 
Lillis

Lillis

16 april 2014 16:48

Vad skoj att få åka på mässan det har du ju pratat om länge.
Jag tycker inte att man behöver ha helsvarta kläder på begravning man sörjer ju inte med kläderna,tycker att du kan ha vad so helst upptill
Ha en skön kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hulda

16 april 2014 17:09

Det r helt bortlagt att man måste ha svarta kläder på begravning. Du kan ha precis vad som helst. De flesta här omkring skriver i annonsen "ljus klädsel" vilket betyder vad som helst men inte svart. Jag tycker att du kan ha en färgglad topp till den svarta kjolen. Sorgen har man inom sig - den sitter banne mig inte i kläderna.

Kul om du kommer iväg till Norrköping. Håller tummar för det !!
Kramen

 
Ruth

Ruth

16 april 2014 18:16

Bra att du får sällskap till denna mässan, när du så gärna vill komma dit.
Skator skriar väldigt när dem tror det är fara å färde, det blir en rejäl kör.
Som närmast anhörig så är det nog rätt att klä sig i något svart så man inte sticker ut.
Har du en svart kjol och något ljust överst så tycker inte jag det är fel kläder. Man bär ju inte sorgen i kläderna utan inom sig i kroppen.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

16 april 2014 22:37

Håller tummarna att du o R.kommer iväg till Norrköping. Nästa helg ska jag tillbringa i Nora tillsammans med teatern. Ska bli riktigt skojigt:)
Förstår att det var ett j-a liv på skatorna. Jag tror dom skrämmer sina motståndare med oljud.
Du får väl ha vad du vill på begravningen men kanske inte allt för färggrant. Men du bestämmer själv!!/kram

 
ansepanse

ansepanse

17 april 2014 11:02

åh, tatueringsmässa, det hade jag gärna velat gå på men vi bor för långt bort för det
jag har sett att det blir mindre och mindre av bara svartklädda till begravningar, så jo, du behöver inte alls ha svart upptill
önskar dig en bra dag
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Malin

Malin

17 april 2014 17:46

Åh va kul om du kommer iväg på mässan :) blir nog en upplevelse kan jag tänka mig! :)
Ja,varför skall man vara svart & vit till kläder ? , nej håller med att det inte är kläderna man sörjer med!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards