~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 juli 2007

Hur kan en syster vara så elak???

Av Cina - 24 juli 2007 15:18

Sitter här och funderar på hur en syster kan vara så elak mot sin bror.

Det är så här att min gubbe har en syster som jag undrar om hon inte alls tänker på sin bror utan bara på sig själv.

Håkans och hans systers pappa bor i Östersund. Och han är gammal och bor på ett dement hem. Men i fredags fick dom skicka honom till Östersunds sjukhus för han var elak och plockig o sov inget och så hade han ramlat o sagit huvudet i. Och han var lite mer borta än vanligt. Och där konstaterade dom att han hade en STOR blödning mellan hjärnhalvorna och de ringer till Håkans syster och underrättar henne om att de skulle köra honom i ambulansflyg till Umeå för en operation i huvet. Och hon frågade om han skulle klara det och DR hade sagt att 9 av 10 blir bättre men pappan är ju 87 år så jag tänkte att detta kan väl aldrig gå vägen.

Men läkaren frågade om det var ok att han blev opererad och hon hade svarat JA. Inte ringde hon hit och frågat vad Håkan tyckte heller. Men men hon tog detta beslut själv. Så ringer hon hit och berättar som det var. Och vad säger man???? Sagt och gjort pappan är nu opererad och dom har släppt på trycket han hade i huvet o tappat ur den vätska/blod som fanns.

Och han klarade det så här långt. Men river ut dropp och alla slangar o dyligt. Han är nu tillbaks på Östersunds sjukhus och dom har satt in extra vak på honom för han är så plockig och vill dra bort allt. Och idag ringer då Håkans syster och säger att hon och hennes man åker upp till Östersund imorgon och stannar i 2 nätter. För som hon sa så kanske det är sista gången hon ser honom. MEN hon frågade inte Håkan om han ville följa med heller. Till saken hör att dom skall bo på hotell, men Håkan har kunnat bott hos deras kusin som är godman till deras pappa. Tycker att detta är så ledsamt att jag var tvungen att få skriva av mig.

Det var skillnad när de skulle flytta pappan till dementboendet då fick han nog följa med för hon orkade inte städa o plocka i hans lägenhet. Klart att Håkan också vill hälsa på sin pappa han blev mycket besviken.

Undrar bara om det är jag som över reagerar just nu.

Vad tror ni???

.

 
 
Ingen bild

grannen

24 juli 2007 20:15

kan ej fatta att hon kan vara så korkad o elak ursäkta, men nog kunde hon fråga
menmen de finns knäppa människor säger bara de.
grannen

 
Ingen bild

Sari

24 juli 2007 21:07

Hon är inte riktigt klok den där människan eller kan man kalla henne människa. EGO är vad hon är...Jag tycker att hon e en riktig knäppgök och det var milt sagt....

 
Ingen bild

karin

24 juli 2007 22:02

cina
Jag säger bara va F.n är det frågan om. Hon måste vara förvirrad denna kvinna, hon kan inte vara Håkans syster.
Kram// karin

 
Marianne

Marianne

25 juli 2007 09:28

Jag tycker inte att du överreagerar. Klart att man blir ledsen och sårad när någon trampar på ens eller ens närmaste känslor. Din svägerska har varit mycket egoistisk. Förstår inte heller hur hon tillåts att ensam ta ett sånt beslut, din svärfar har ju även en god man som ska se till hans bästa.
Din man är ju vuxen och inte beroende av sin syster. Han kan väl själv åka upp och hälsa på sin pappa och samtidigt tala om för sin syster vad han tycker om hennes egoistiska handlande. Övernattning har han ju redan hos en kusin. Sen kan ju hans syster med familj sitta på hotellet och skämmas.

http://ekoxenskennel

 
Ruth

Ruth

25 juli 2007 11:53

Håller med Marianne till fullo, kunde inte lagt orden mera rätt i munnen själv !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards