~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2007

Är detta klokt....hur dum får man vara

Av Cina - 7 augusti 2007 11:18

Mamman övergav två små barn i kokhet bil - båda dogLämnade dem i bilen eftersom hon saknade barnvakt
Barnvakten kunde inte komma och Sametta Hayward måste till jobbet. För att lösa problemet lämnade hon sin ettåriga dotter och fyraårige son i bilens 60-gradiga värme.
  När hon kom tillbaka åtta timmar senare var barnen döda.

Shawn Campbell jr, 4, och Triniti Campbell, 1, klarade inte hettan i bilen när mamma jobbade.
  Den ensamstående mamman Sametta Hayward, 27, från Hanahan i South Carolina, hade barnvaktsproblem i förra veckan.
  Hon måste till jobbet och körde med barnen till gruppboendet där hon arbetade. Men i stället för att ta med dem till arbetsplatsen lämnade hon barnen i bilen på parkeringen utanför.
  
  Bilen blev glödhet
  Det var drygt 30 grader ute och solen gassade. I bilen fanns en elektrisk fläkt och hon lämnade mat och vatten till barnen. Men det var inte tillräckligt.
  - När solen skiner stiger temperaturen i bilen till 60 grader på en kvart. En sådan temperatur kan döda en vuxen eller ett barn på några minuter, säger akutläkaren Keith Borg till AP.
  När hon efter åtta timmar kom tillbaka var barnen döda eller döende. Hon åkte hem och duschade dem och gjorde ett klädbyte.
  En dag senare fann polisen de båda barnen döda i lägenheten. De låg då i en soppåse under diskbänken.
  
  Många frågetecken
  Sametta Hayward var svårt chockad samtidigt som polisen är förbryllad.
  Varför tog hon inte med barnen till jobbet och varför larmade hon inte ambulans när hon kom tillbaka till bilen? Eller varför åkte hon överhuvudtaget till jobbet?
  - Hon var antagligen rädd att förlora jobbet om hon sjukskrev sig, säger polisbefälet Michael Fowler.
  Haywards granne Tony Smith beskriver henne som en normal mamma med glada välmående barn. Hennes arbetsgivare hävdar att hon skötte arbetet fläckfritt. Själv har hon ännu inte gett någon förklaring och är nu misstänkt för mord eller dråp.
Tomas Skoglund

 
 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

7 augusti 2007 12:16

Usch, vad hemskt och vilket lidande dessa barn dessutom utsattes för.
Även om mamman eventuellt inte var medveten om faran att lämna dem i bilen, så är det ännu underligare varför hon inte åkte till sjukhuset med barnen när hon såg deras tillstånd i bilen när hon kom tillbaka.
Kanske hon blev så förvirrad och rädd att hon inte visste vad hon gjorde.....men ändå....
Usch vad hemskt och stackars barn !!


http://www.ingermaryissa.se

 
Ingen bild

mickan

7 augusti 2007 15:22

usch vad hämskt=( skulle aldrig kunna lämna min prinsessa i 5 minuter ens i bilen usch .... kram mickan

 
gulligagumman blir upprörd

gulligagumman blir upprörd

7 augusti 2007 15:28

Tyvärr så läser man sånt här varje sommar, ändå lär dom sig aldrig. Stackars barn!
Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

7 augusti 2007 16:20

Har läst om detta fruktansvärda ödet, saknar ord för en kommentar, tårarna tränger på..

http://bernamis.bloggagratis.se/

 
Ingen bild

grannen

7 augusti 2007 18:53

jag klarade knappt att läsa om de hua stackars barn

 
ugglan

ugglan

7 augusti 2007 21:28

FY, vad hemskt!! Stackars barn... (och stackars mamma, hon kan ju inte leva vidare efter något så hemskt).... Ibland gör vi hemska misstag som vi ångrar och försöker rätta till(inte så hemska saker, men ändå, jag försöker se det från ett annat håll). Men tyvärr så går inte allt att ställa till rätta!!!
Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
decembertjej blir förtvivlad

decembertjej blir förtvivlad

7 augusti 2007 21:49

Det verkar i hela hjärtat när jag läser detta. Hur kan det vara möjligt? Och som Ugglan skriver - hur ska mamman kunna leva vidare? Det hade jag aldrig klarat...

Kram!

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

7 augusti 2007 22:17

Otroligt grym död som dessa barn fick möta. Min första tanke var, hur kan en mamma göra så mot sina barn? Men man får nog vända lite i sina tankebanor innan man dömer någon. Jag skulle inte bli förvånad om tanken på att, detta var ännu en desperat ensam mor som hade hela ansvaret för sina barn och inte har några närstående som kan baka upp henne. Och som lever i ett samhälle som bara ställer krav på henne istället för att ge henne stöd. Hon kanske inte hade något annat val än ta sina barn med sig i bilen om hon ville behålla sitt jobb. Jag hoppas att det är något åt det hållet, för det finns väl ingen som medvetet kan vara så tanklös och grym. Och var det verkligen ingen som såg att barnen satt i bilen och behövde hjälp.

http://ekoxenskennel

 
Ingen bild

Cina

7 augusti 2007 22:28

Ja man får ju verkligen hoppas att det är som en del av er skriver....men min första tanke var hur kan man vara så dum. Klart att det är synd om mamman helt klart. Men varför tog hon inte in barnen på jobbet!!??
Säkert som Marianne skriver en ensamstående mamma....ja detta är en tagedi....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards