~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 4 februari 2008

Rapport om ljusterapin!!!!!!

Av Cina - 4 februari 2008 15:11

Ja nu kommer rapporten ni väntat på.

Ja jag kom dit kl 7:20 och så knackade jag på dörren o gick in i en hall där man fick hänga av sig ytterkläderna. Och så fick man ta på sig ett stort vitt lakarn som man knöt ihop i ryggen. Vart som en cape. Så fick ja gå in i ett stort rum som var helt i vitt allt vart vitt till och med radion, kaffekopparna, muggarna och kaffe o te termosarna.Ja till ock med borden var täckata av vita lakarn. Det var 10 st stolar som det låg vita lakarn över o så fick man välja vilken stol man ville sitta i. Det satt en dam där när jag kom. Så jag slog mig ner i en stol. Och så berättade damen som höll i detta hur det var o så. Även hon klädd i detta lakarn. Inget av de kläder man hade på sig fick synas. Det satt 16 st jätte långa lysrör i taken o ljust vart det, men inte så ljust som jag hade tänkt mig. Sedan kom det en tjej till och så en kille så vi vart 4 st. Och vi sa vad vi hette. Sedan lämnade damen som höll i detta oss ensamna o sa att jag kommer åter när det är 15 min kvar. Sagt o gjort hon gick o vi satt där tysta o var o en lyssnade eller läste det man hade med sig. Jag lyssnade på men bok o satt o små log för mig själv o kände mig ganska så fånig. Men hujeda mig så trött jag vart av att bara sitta rakt upp o ner i en fotölj. Men jag reste mig o så tog jag en kopp kaffe o vart lite piggare av det.

Ja så 2 timmar gick ganska så fort ändå. Sedan kom damen o sa sover ni eller är ni vakna. Ja jag sa att nog är jag vaken allt men att det var mycket svårt att hålla sig vaken. Ja sedan fick jag ta av mig detta lakarn o gå hem. Hon sa att man kunde få huvudvärk o att man kunde känna sig trött efteråt men att det var bara de 1-3 först gångerna.


Ja väl ute så var det ju mörkt tyckte man. Men oj vilken huvudvärk o yrskallig jag vart efter ett tag. Tog lite frukost när jag kom hem o sedan var jag tvungen att vila en stund. Så jag sov nog i 1½ tim. Men nu är jag pigg igen. Men jag känner inget speciellt. Fast det kommer säkert.


Så jag kan varmt rekommendera att gå på ljusterapi. Vem som helst kan få det berättade hon. Det var bara att be sin husläkare om en remiss. Den ena tjejen gick sin 3:dje runda nu o varje är på 10ggr. I mars är det inte så mycket folk som går där för du börjar ju solen skina ute förhoppningsvis. Mycker folk på den mörka årstiden sa hon. Fast när jag gick därifrån så sken solen ute o fåglarna kvittrade hejvilt.


Ja detta var det som hände, nu rapport imorgon hur jag känner mig.

 
 
Corina

Corina

4 februari 2008 16:42

Oj vad jag måste ha tur som inte alls känner av mörkret under höst å vinter,snarare tvärt om! Är pigg som en iller oftast och njuter i fulla drag!Däremot gillar jag inte sommarens värme,söker konstant skugga hela tiden*S*Men vilken himla tur att vi är olika,tänk va trist om alla tyckte å tänkte lika i allt!Kraaaaam!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

helena

4 februari 2008 16:45

hoppas det blir bra imorgon med....skönt att sova en liten lur eller hur...kram

 
Ulla

Ulla

4 februari 2008 18:09

Jag skulle vilja vara med dig,,,tror jag skall fråga min läkare om detta,,,,

http://ullas.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

4 februari 2008 21:38

Jag undrar om jag överhuvudtaget skulle kunna sitta i ett rum där allt är vitt för jag har ont av när det är så ljust....tur vi är olika. Hoppas detta hjälper dej!

http://violett.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

4 februari 2008 23:20

Så skönt att du tyckte det kändes bra. Jag hade inte klarat allt det vita. Jag hade fått migrän efter en stund. Jag hoppas att du får glädje av behandlingen. Lycka till och ha det gott.
kram

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

5 februari 2008 00:47

Hoppas, hoppas att dessa behandlingar kommer att göra dig riktigt gott. Man behöver ju inte sitta med ögonen öppna i dessa timmar och må dårligt av allt det vita omkring sig, bara att konsentrera sig på en bra bok.
Godnattkramen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

5 februari 2008 11:37

Jag tyckte det lät lite spöklikt, när du berättade om vita lakan..
Men det blev väl någon form av lugn harmoni i rummet förstår jag.. Härligt att få ligga eller sitta så i 2 timmar, utan att behöva känna stress.Synd på huvudvärken..
Konstigt att komma ut sedan förstår jag..
Lycka till i fortsättningen..
Kram

http://IngerEmKsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards