~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 2 april 2009

Lite av varje...............

Av Cina - 2 april 2009 08:48

Ja igår fyllde ju Håkan år så jag hade bakat denna tårta till honom. Fast jag tycket den var torr. Och jag är ingen hejare på att baka tårta. Men den fick duga.

..................................................
..............................................

Idag skall mamma genomgå 2 ganska så hemska undersökningar.

Hon ska göra gastroskopi och rektoskopi inte allför trevliga undesökningar då dom på gastroskopin går ner med kamera genom munnen och rektoskopi går dom in i ändtarmen med kamera. jag har gjort båda och det är inet kul. Så idag får vi veta om de hittar modern bland tarmarna.

Och sedan får vi väl se hur de ska gå vidare. Mamma hade ju ätit klart corticon kuren i måndags och hon kunde tala riktigt bra. Men igår var det svårt att höra vad hon sa igen så jag rinde SSK och frågade om man inte kunde sätta in Betapred igen och SSK skulle ta upp det med DR idag. Så jag hoppas verkligen att de fixar till detta.

..................................................
...........................................

Pappas husläkare var ju på besök igår på Rosendal för att kolla om pappa har parkinson. Men han visst lite för lite om just den sjukdomen så han sa att han skulle läsa på och återkomma på onsdag nästa vecka. Men att  symtomerna som pappa har är parkinson. Man kan ju ge medicin så man slipper dessa skakningar så jag hoppas att han kan få det insatt nästa vecka. Han skakar ju inte hela dagarna utan det är ju tydligen på morgonen innan han kommer igång.

Så imorgon skall jag åka o hälsa på pappa och även mamma om hon inte får åka hem på permis över helgen.

Tänkte ta med en hembakt tårta till Rosendal så har de något gott över helgen att smaska på.

..................................................
................................................

Ny resa till Åland är beställd!!!!!

Karin och jag ska åka den 21-22 april ska bli sååååå skönt att få komma iväg och koppla av i 24 timmar. Vet att vi behöver det båda två.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin torsdag!!!



 
 
Ingen bild

cattha

2 april 2009 09:51

oj tårtan ser ju fin o smaskig ut.
gratta håkan kommer in nån dag när vi är piggare.
så skönt att du får komma ifrån på resan,de behöver du.
ha de bra
cattha

 
lillis

lillis

2 april 2009 11:33

Hälsa och Gratta Håkan i efterskott.Vad kul att Karin och du ska åka till Åland.Hoppas att det går bra för din mamma i dag
Ha en bra dag
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Corina

Corina

2 april 2009 11:56

Tårtan såg god ut ! Oftast är det ju så att en tårta smakar bäst dagen efter, dom behöver stå och dra har jag erfarit. Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Yvonne R

Yvonne R

2 april 2009 12:18

Vilken tårta, du är mäster bagerska!!!
Tråkigt att dina föräldrar är dåliga, hoppas att det går bra för din mamma idag.
Vår här idag oxå!!
Roligt att du får chans till en ny resa;))

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

2 april 2009 12:19

Såg ju väldigt gott ut och nu har jag bakat långpannekakan. Så god den var.
Jag brukar ta en bruk av någon sorts fruktblanding och hälla spadet på botten då blir tårtbotten saftig om man ska äta samma dag

http://www.astridla.com

 
Hönsakadorran

Hönsakadorran

2 april 2009 13:51

Jag säger Grattis till Håkan i efterskott. Vad tårtan ser god ut och fin är den också. Hoppas det blir bra med dina föräldrar snart. Jag har länkat till din Sibyllakaka, hoppas det inte gör något.
Kram

http://honsakadorran.blogspot.com

 
Monica

Monica

2 april 2009 15:27

Hoppas att Håkan hade en trevlig födelsedag trots alla bekymmer ni har just nu.
Kul för dej att resa till Åland igen med en vän som jag antar inte säjer återbud några timmar innan avresan.

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

2 april 2009 15:44

Den kaka så himmla god ut,du er virkelig superdyktig på kjøkkenet:)
Blir bra med Ålandstur,håper du får en fin og bra reise.
Ha en fin dag Cina,og grattis til Håkan på etterskudd.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
agge

agge

3 april 2009 10:40

Vilken härlig tårta du gjort..vad glada de ska bli. Och vad kul att du äntligen kommer iväg nu då till åland..

kram

http://agges.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards