~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Åktur till Köping idag

Av Cina - 8 maj 2009 18:28

Ja idag åkte vi till Köping för jag skulle ju ta med pappa ut på stan och fixa till hans glasögon och sedan skulle vi åka ut på café och dricka kaffe och äta bakelse. Så jag var hos pappa vid 13:00 som jag hade sagt. Och när jag kommer in så titta en personal så konstigt på mig o skrattade o sa : Hej kommer du, Lennart vill inte vakna idag.....så jag gick in till pappa som sov i godan ro men var ju klädd o så men han låg där under täcket. Så jag strök honom på kinden o sa hej pappa och han öppna ena ögat o sa hej. Och så  sa jag är du trött idag....jaaaaaaaa sa han. Då sa jag att jag trodde du ville åka ut en sväng med mig svaret jag fick var NEEEEEJ FYFAN sedan sov han vidare. Så jag lät pappa vara och gick ut till personalen o sa att han får sova vidare. Och det tyckte dom oxå. Men pappa har vart lite förkyld i veckan så han mådde väl säkert inte så bra. Hoppas han är piggare imorgon för då ska dom ut på restaurang igen och äta lite god mat.


..................................................
.............................................

Så vi åkte hem till mamma och tog med oss henne till Arboga hon ville köpa en torkställning som man har ute. Vi var in på ett café och drack kaffe och winerbröd. Sedan tog vi en sväng ut till Hjälmarekanal så mamma fick se det och sedan vidare till Kungsör och visade henne den fina hamnen de har där. Sedan körde vi hem henne och vi var med in en stund.

Jag passade på att ta 2 foton på mammas fina tulpa och en på rabatten på sidan om entrén. Dom kommer här.

Visst är den härlig man ser regndropparna i den.


Rabatten på sidan om entrén. När mamma och pappa flyttade dit i höstas så fanns det inget satt. Detta fixade mamma i höstas o nu blommar det så fint! Mamma älskar ju blommor!


Nyss vart det svart på himlen och det började ÖSREGNA och nu är det lite ljusare igen. Var soligt och fin på fm och fram till 15 tiden.

När vi var i Arboga så ÖSREGNA det oxå.

Detta väder är konstigt!


Hoppas det håller uppe imorgon för jag måste få ner mina dagliljor i rabatterna + lite annat smått o gott!


Önskar alla min abloggvänner o läsare en fortsatt fin fredagskväll.


 
 
Marketta

Marketta

8 maj 2009 21:50

Fniss, var han så trött din pappa *S*. Ja, vad skall man göra, det är ju bara och låta han sova då.

Ser att du har bakat igen, undrar om jag skulle....nä förresten. Nu har jag bestämt mig för att försöka gå ner i vikt.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

8 maj 2009 22:55

Så trött din pappa är, han låter inte ok. hoppas han kryar på sig till i morgon. Mamma fick i stället en luftetur och mår nog bra, och är lite gladare. Regnat här var eviga dag nu, så också i dag, så tråkigt. Nu hoppas jag på morgondagen.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

8 maj 2009 23:06

Ja det är inte lätt att bli gammal och trött..klokt att du lät honom vara..
Det är mycket att stå i när föräldrarna blir gamla.. men så härligt när man har dem kvar..så njut så länge du kan,. Kramkramen

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
lillis

lillis

9 maj 2009 07:59

Vad fint din mamma gjort i rabatten,Ja det är inte lätt att bli så trött som din pappa men det är bara att låta honom sova.
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis

 
Corina

Corina

9 maj 2009 10:19

Så fint din mamma fått till det i sin rabatt ! Gröna fingrar har hon tydligen. Hoppas pappsen mår bättre idag. Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Ingen bild

cattha

9 maj 2009 10:26

bara låta han sova,o åka när han är piggare,man blir ju så trött av detta trista väder,vill ha sol nuuuuuuuuu,eller?
ha de bra cattha

 
Monica

Monica

9 maj 2009 15:51

Stackars din pappa som var så trött igår, inte lätt att vara gammal. Hoppas han är piggare idag.
Så fina blommor din mamma har i sin rabatt, där har hon verkligen fått lön för mödan.

Kram

http://violett.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards