~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

Den tunga dagen är slut......

Av Cina - 24 juli 2009 21:04

En mycket tung dag har det vart men nu är den till ända. Vi har haft en mycket fin dag. Solen kom och det vart riktigt varmt. Mamma fick sin sista vila som jag tror att hon ville ha det. Inte alls mycket blommor utan det mästa var inskickat till BARNCANCER FONDEN. Vi var över 30 personer.

Vi hade borglig begravning och det var inte alls så tung som begravningar annars brukar vara. Eva spelade och min kusins fru sjöng 2 sånger och det var Jag ska måla hela världen lilla mamma och Pärleporten. Psalmerna var Bred dina vida vingar och I denna ljuva sommar tid. Pappa tog det verkligen bra det gick så bra med honom.


Minnestunden var oxå lyckad eller vad man nu säger. Smörgåstårtorna gick hem och ingen behövde gå hungrig därifrån. Vi plockade undan när det var över och diskade och städade efter oss.


Vill bara visa en bild av hjärtat som mamma fick från pappa, barn och barnbarn. Vi tyckte detta var så fint och viss är det fint!!!???


Tack för alla era fina kommentarer och jag kännde

 verkligen att ni var med mig idag!


TACK FÖR ATT NI FINNS MINA VÄNNER

 
 
Marketta

Marketta

24 juli 2009 22:22

Ja, den var kanonfin hjärtat, har aldrig sett nån sån förut.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

25 juli 2009 06:43

Ett mycket vackert hjärta,så skönt att det gick bra med din pappa och att denna tunga dag är över
Ha en fin dag och ta hand om dig
Bamsekramar

http://danslillis

 
Ruth

Ruth

25 juli 2009 10:50

Nu har du tagit farväl av mamma och allt känns bra för er alla. Så gott att denna dagen är över och att mamma fick ett fint avsked och ett vackert väder på sin resa. Ett underbart vackert hjärta för att belysa er kärlek till henne. Var riktigt orolig för din pappa, skönt att han tog det så bra. Nu går livet vidare och ni kan återvända till nuet efter tunga veckor med mycket vånda. Tycker du har skött det hela så fint och ordnat allt så väl, din godhet kommer att belöna dig och mamma ler från sin himmel av tacksamhet.
En stor kram till en kär vän /

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Pia

Pia

25 juli 2009 11:13

Så skönt att nu denna dagen är över och att den gick så bra. Det är alltid så skönt just när begravningen är över, man kan liksom andas ut och ta nya tag. Man har avslutat ett kapittel och får börja bereda sig på ett liv utan sin avlidna.
Din mammas hjärta hon fick var sååå underbart vackert.
Många kramar // Pia

http://lapia.bloggagratis.se

 
agge

agge

25 juli 2009 13:24

Så skönt att allt Vad härligt med en mer lättsammare begravningsakt...Varför ska man göra det så svart i kyrkan, när det är en naturlig sak att dö och det redan är så jobbigt för anhöriga och vänner. Förstår inte detta.
Vilket underbart blomsterhjärta ni hedrade er mamma med. och vad fin gest det är att be folk skänka pengar till olika fonder istället för en massa blommor som försvinner sedan.

Kram på dig och de dina

http://jacastas.blogspot.com

 
Ingen bild

Sandra

25 juli 2009 19:04

Hej,vill tacka för maten och fikat. Det föll helt bort igår. Tack så mkt,det var jättegott! Jonas och Sandra

 
Corina

Corina

26 juli 2009 06:17

Oj vilket underbart vackert hjärta ! Ögonen tåras lite....Jag ska måla hela världen lilla mamma väcker fina minnen för min del :) Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

 
Millis

Millis

26 juli 2009 18:17

Det var gott att höra att allt gick bra!

Hjärtat är jättevackert!

Kramis

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Astrid

1 augusti 2009 22:54

Jättevackert Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards