~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Snö...snö och åter snö

Av Cina - 28 januari 2010 12:51

Ja massor av snö är det ute idag.

Har precis slutat att snöa här hos mig!

Solen håller på att tränga sig igenom .

Var ut på trappen och tog 3 foton som jag tänkte visa er.

Så här kommer dom.

 

Så mycket snö har det kommit sedan igår.  :((


 

Massor av snö.


 

Snart insnöade.

Dom plogar förbannat dåligt här hos oss.

Tycker synd om de äldre som har rullator o ska fram...ja de kommer inte fram.

Även synd om mammor som ska fram med sina barn i vagn det

 funkar inte för dom heller.

Kan inte fatta, är kommunen så fattig att de inta

har råd att ploga bort snön.   

Är väl inte meningen att vi hyresgäster ska ut o skotta bort all snö iallafall.

Visst hålla rent framför sin egna dörr det kan man ju

om man inte är sjuk eller gammal.


Tror jag har kommit i en gnäll period.....men då är det väl så.

SORRY!!!!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin torsdag.


GLÖM EJ ROBINSON IKVÄLL IGEN!


 
 
agge

agge

28 januari 2010 13:18

Är man sjuk eller gammal så får man flytta eller leja någon som kan skotta..så är det i livet. Det finns många som är intresserade och orkar med trädgård osv..de bör få möjlighet att ha en lite täppa.
Här där jag bor har de varit jätteduktiga att ploga, jag hyr också av mimer...Men jag kommer ihåg att det var problem med snöröjningen när jag bodde på Bäckby. Men det är ju inte det enda problemet där...Efter 30 år kände jag mig tvungen att flytta från området...Många av mina vänner med..Synd för det är fina lgh och ett fint område annars.

kramar

http://jacastas.blogspot.com

 
gerty

gerty

28 januari 2010 14:09

Så ni har också mycke snö, jag tycker om snön och vintern idag har vi en fin dag med sol och -1grader

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

28 januari 2010 14:23

Jisses så mycket snö ni har nu, över det dubbla mot vad vi har. Nu håller jag med dig, hos er räcker det nu med snö. Efter gårdagen så har snöröjningen även här blivit eftersatt, beror nog på att kommunen avsätter en speciell summa för snöröjning varje vinter och den budgeten har spruckit för länge sedan. Fina foton trotts allt..

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 januari 2010 15:17

Jag håller med dig om att det räcker med snö nu.
I kväll så ska jag oxå titta på Robinson,nu är det spännande som sjutton
Ha en skön kväll
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

28 januari 2010 15:44

Jisses ni är verkligen insnöade. Vi har väl lite mer än en decimeter. Det regnade igår så vägarna är isbanor
Ha det gott

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

28 januari 2010 18:27

Väldigt så mycket snö ni har, mer än här tror jag bestämt. Snöröjningen fungerar bra här och i morse när jag kom upp klockan sex var gator och vägar nyplogade.

Jag tittar inte på robinson...för mej blir det *antikrundan*.....passar väl mej som snart är antik själv *LER*

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

28 januari 2010 18:30

Det finns nog inte personal nog för att hinna med att skotta upp alla gångbanor mm. Och vid hyreshus mm så är det fastighetsägarna som ska hålla fritt på gångbanorna. Hos oss så får man själv skotta om man inte vill plumsa fram i snön. Här kan vi glömma att kommunen ens har en tanke på att det finns barn som ska till skolbussen eller ens ser till att skolbussen tar sig fram. Gatlyse finns, men det närmaste är 3,5 km bort. Så vill man se i mörker får vi fixa lyset själva. Kraven vi ställer på samhället beror nog lite på var man bor. Vi på landet väntar inte på att någon ska fixa saker åt oss. Här reder man sig själv eller ber grannen om hjälp. Och ändå så betalar vi skatt som alla andra.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
e-k

e-k

28 januari 2010 19:54

Jag tycker det är tillåtet att gnälla. ALLA är trötta i januari månad, vi vill ha vår.
Så fortsätt du och gnäll :)

http://www.steeperz.com

 
Corina

Corina

28 januari 2010 22:18

Jo snö har det verkligen kommit, även hos oss :) Och att klaga på skottningen för vår del lär väl knappast löna sig :) Vi får vackert klara det själva på ett eller annat sätt....Insnöade är vi dock inte, nu kommer vi oss ut från gården igen och vägen är plogad och fin :) Men dom har ju hotat med mera snö för vår del :) Kramis !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

29 januari 2010 00:03

Men är det så konstigt att man är i en gnällperiod när det kommer ner så mycket Norrlandsmögel hela tiden. Skall det aldrig ta slut :-o.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards