~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

ARG idag,,,,,,,,,

Av Cina - 28 februari 2010 17:44

Ja vid halv 10 ringde min syrra och sa att pappa hade ramlat inatt.

Och att de skulle följa med honom till sjukhuset för en koll.

Och jag sa direkt kan han gå.....ja tänkte nu har han ett collum (brutet lårben)

Men näää sa hon han kan gå.....så skönt då var det ju inte de iallafall.

Fast jag blir förbannad oxå för jag menar att man låter inte en alzemiers sjuk person ligga på sin smala kökssoffa en natt.

De kunde inte lägga pappa för han var på dåligt humör....då fick han ligga på soffan i stället.....va e det för jävla tokigheter.

Kan man inte bemöta dementa o alzemiers sjuk så ska man inte jobba på ett sånt ställe tycker jag.

Hade vart hur enkelt som helst att ringa någon av mina syskon som bor i Köping så hade de kunnat få hjälp om de nu inte kunde själva.

Ja denna vård blir jag snart knäpp på det finns ingen vård längre.

Det är förjävligt hur det har blivit.

Ursäkta mina svordommar men jag blir sååååååååå arg!

Ja framförde min åsikt till pappas kontktperson idag o jag var arg.

Dåligt av personalen som ska vara proffs på demens och alzemiers sjuka.

Ja nu hade inte pappa gjort sig illa  och det var en himla tur för dom.

Håkan och jag har vart dit en stund på em och fikat med tårta.

Han var glad men trött.

  

Köpte lite tulpaner till pappa oxå idag.

Var ju inte till blomaffären innan jag åkte

till Köping för jag köper ju blommor till mammas grav

varje gång jag åker till Köping.

Så här såg det ut efter att jag var dit idag.

   

Jag köper 3 GULA ROSOR och lägger på graven.

Lyser upp lite bland lyktorna.


Var in och rätta min V75:a och det var 2 femmor.

Tack tack!


Önskar alla en fortsatt fin söndagskväll 

 
 
Carina

Carina

28 februari 2010 18:04

oj jag vill bara säga att jag vet vad du går igenom. Har själv varit där med min pappa. Skickar mina tankar till dig, blev så berörd av vad du skrev. Jag känner så igen mig.

http://bimbosvalpar.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

28 februari 2010 18:13

Jag förstår ju din reaktion, framförallt över att man inte lyckas få honom till sin säng under en hel natt. Nog har vi också herrar som allt som oftast inte vill lägga sig men skam den som ger sig. Man lyckas alltid till slut efter kanske tio försök. Däremot att dementa faller, det händer tyvärr även om man som personal gör sitt yttersta för att undvika fallet. Det har jag själv fått erfara och det är aldrig roligt när sånt inträffar. Men som personal är man inte mer än människa och man kan inte klona sig. Så trotts hypermoderna larm och fyra miljoner steg för att förhindra fallen så lyckas man aldrig till 100 %. Det var dock skönt att höra att det inte slutade med en collumfraktur trotts allt för det är aldrig speciellt lyckosamt för dement..... Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

28 februari 2010 18:54

Corina: ja vet att man inte kan klona sig själv men man kan förhindra att någon rasar ur soffan när personen ska ligga i sin säng. Det jag menar är att precis som du skriver att man lirkar ju med dom o till slut så lyckas man få dom i säng.
Har jobbat så många år själv inom detta så jag vet att det går om man ger sig den på det. Nää man kan inte förhindra fall till 100% det vet jag. Och min pappa är inte elak o slåss o så men han kan vara en bestämd herre. O man kan prata ikull en bestämd herre om man lägger manken till!

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

28 februari 2010 19:11

Skönt att det gick bra för din far så han slapp benbrott, man blir ju så orolig när det sker något. Att han var på gott humör och käkade tårta var ett bra tecken. Fina bilder. Vackert med gula rosor på din mammas grav.
Söndagskramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

28 februari 2010 20:20

Det låter inget vidare.....personalen verkar inte bry sej så värst mycket om sina patienter när dom lät honom ligga på soffan.

Fina rosor du lämnat på din mammas grav.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

28 februari 2010 22:24

Ja fy vad arg man blir,sånna dumheter! .. Tack Och Lov att han inte gjorde sig illa. Jätte fint vid graven! Och återigen,Grattis till vinsten! :) Kramar

http://mallan-88.blogspot.com

 
Marketta

Marketta

1 mars 2010 00:00

Men vad skönt att det inte gick värre, hade ju kunnat gå riktigt illa.

Grattis till vinsten, blev den en femma eller 2. 67 miljoner som den som hade 7 rätt fick, det är ju sjukt mycket pengar. Kan knappt tänka mig hur mycket det är.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

1 mars 2010 06:27

Vad skönt att din pappa inte gjorde sig illa .Som personal så får man ju lirka inte bara en gång utan flera gånger ända till det går
Grattis till vinsten,tycker att det är kul för din skull
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

1 mars 2010 06:33

Hej vännen!!
Jamen Herre Gud!! Vad är det för vårpersonal??? Hur kunde de låta han ligga på soffan??? Verkar väldigt lata & bekväma. Jag kan inte så mycket om demens, men så pass mycket vet jag att de kan ha dåligthumör, men på rätt sätt & med lite tålamod, kan de bli på bästa humör ganska snabbt. De gäller ju att ha tålamod.
Jag förstår din ilska..tom jag känner den. Blir så ledsen över denna vanvård i sjukvården.
Tur att han inte gjorde sig illa iallafall!!
Va fin bild på honom med blommor & allt =)
Fint det blev vid graven!!!
Önskar dig en underbar Måndag!! Ps. Funkar din mobil som den ska nu? Ds.
Kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
gerty

gerty

1 mars 2010 14:35

Tur att det gick som detgick med din pappa, grattis till vinsten

http://bloggplatsen, se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards