~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Mys med barnbarnen Sanna o Maja

Av Cina - 9 januari 2011 13:00

Igår vart det ju mys med båda våra barnbarn Sanna och Maja.

Vi var bjuda till Köping på 14-års fika hos min bror.

Marcus hade ju fyllt år i veckan.

Vi hämtade Sanna för Sari jobbade och Patrik skulle på innebandy.

Först var vi till Kjell o Monica i Kolbäck o fikade.

Sedan styrde vi kosan mot Köping.

Och fick även där fika och tårta.

Tack för fikat!!!!

Det blev ganska så mycket folk.

Och så kom ju Lilla Maja och hennes föräldrar.

Så då hade vi myspys.

Sanna var lite avundsjuk på Lilla Maja.

Men det behöver hon inte vara för vi tycker lika mycket om dom båda.

Det talade jag om för henna.

Då sa hon du är min farmor oxå och du är jätte snäll.

"Lilla stumpan" hon är ju såååå gullig skulle väl aldrig falla

oss in att göra skillnad på barnen.

Vi fick ha båda i knä samtidigt.

Lite bilder från gårdagen.

KLICKBARA BILDER

 

Sanna med katten Elvis (min brors familjs katt)  


 

En stolt farfar med båda sina barnbarn  


Maja ligger mot min axel för att rapa  


 

Ja här har hon slagit upp sina ögon, och gillar inte alls blixten.  


 

Sover skönt i farfars knä 


   

Myyyyyspyyyyys  


************************************

Inatt vaknade jag av att det droppade och jagtrodde vi fått

vattenläcka, men det var från vårat altan tak det droppade.

Så idag skiner   och det är verkligen takdropp.

Kanske synd för barnen att snön töar men för mig får det gärna töa bort.

Men det kommer nog mer.

Funderar på om jag ska ta och ta bort mina tomtar.

Men jag tror att jag väntar ett tag till.

Imorgon skall jag byta gardiner i köket iallafall.


Ja detta var lite från mig.


Ha en fin söndag mina vänner  


 
 
Ingen bild

Håkan

9 januari 2011 13:29

Nej någon skillnad på våra barnbarn kommer inte att finnas. Båda är lika älskvärda. Man gör ingen skillnad på barn tycker jag.

Kram från din "gubbe"

 
lillis

lillis

9 januari 2011 15:08

Vilken mysig stund ni fick ihop med era fina barnbarn.Ett Grattis till Marcus i efterskott
Ha det bäst vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 januari 2011 15:27

Så söta dom är era små barnbarn.Jag gör heller ingen skillnad på mina barnbarn, men tyvärr vet jag dom som gör det och det tycker jag är nästan lite tragiskt för barn märker ju när dom inte blir lika behandlade som andra.
Här håller vi också på att *jula* av, skönt tycker jag när man får hänga upp de vanliga gardinerna igen och sätt fram sakerna som brukar stå framme resten av året.

Önskar dej en riktigt trevlig fortsättning på denna dagen:)

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

9 januari 2011 15:51

Du verkar ha så himla go o härlig relation med dina barnbarn!
Sv: tack ja, det ska bli så skönt att bara slappa. o inte ha några måsten på schemat.
kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

9 januari 2011 16:41

Vad härligt att få umgås med sina barnbarn...Stackars Sanna...jaa, det är inte lätt att få småsyskon och att behöva få delad uppmärksamhet.

kram

 
Ruth

Ruth

9 januari 2011 18:26

Alltid så fina foton. det är så kul att få följa era barnbarn så här, tycks mig se att Maja har växt på sig lite. Sanna är sig lika buslik :-D roligt att komma i väg på sådana träffar.
Här har det legat runt 0:an i dag, lite snö har åkt från träden, men det är mycket kvar. Snöslungan har gått även i dag, kom ca. 10 cm i natt. I Lerum är det flera +* och regn, fy vad is det skall vara nu.
Ha en fin kväll / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

9 januari 2011 19:17

Mysigt att få umgås med barnbarnen. Dom är så söta...
Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

9 januari 2011 20:47

Tänk att barnbarn kan "förvrida" huvet på mor/farföräldrar.Jamen dom är ju SÅ söta o värnlösa så man blir alldeles varm inombords!!!Är ledig imorgon och då får julen flytta ner i kartonger i källaren.Efter städningen ska jag köpa en bukett tulpaner o.fira att vi går mot ljusare tider./kram till er

 
Malin

Malin

9 januari 2011 21:15

Vilka underbara bilder du bjuder på :) ..Himla mysigt att då gosa med dom fina tjejerna! :) ..
Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 januari 2011 21:42

vilka söta barnbarn, självklart gör ju inte farfar och farmor skillnad på sina barnbarn, älskar dem båda lika mycket, självklart
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

9 januari 2011 22:09

Sv: tack vännen för att du förklarade och givetvis kommer jag inte att publicera någonting du inte vill
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
annemon

annemon

10 januari 2011 14:13

Det är verkigen roligt att se att det finns fina relationer med barn och barbarn och den äldre generationen om man nu får uttrycka sig så, gläds med dig.

http://annemon.bloggagratis.se

 
caritha-

caritha-

10 januari 2011 17:08

Ååå så fina bilder som vanligt ja alla barnen betyder lika mycket ha en fin kväll kramen/caritha.

http://caritha-.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards