~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Gott och blandat

Av Cina - 19 januari 2011 14:45

Jaha idag har jag bakat snurrbullar som jag kallar dom för.

KLICKBILDER

 

Så ser dom ut innan man äter dom.


 

Så här när man ska äta dom.

Riktigt goda om jag får säga det själv.


**************************************


Igår köpte jag tulpaner!

 

Vackar tycker jag.


Hade även tänkt köpa nya blommor till köksfönstret.

Men jag ville inte kasta bort min julstjärna ännu.

 

Den är ju fin fortfarnade.


**************************************

Nu skall jag passa på och fråga er en sak.

KAN MAN BLI ALLERGISK MOT TRYCKSVÄRTA???

Jag läser ju aftonbladet varje kväll  innan jag somnar.

Och så fort jag lagt mig och slagit upp tidningen

så börjar snoret att rinna och jag blir liksom förkyld.

Sedan går det över och allt blir som vanligt dagen efter.

Konstigt tycker jag.


****************************************

Ikväll blir det korvstroganof och ris.

Ingen höjdarmat men jag får väl offra mig

idag då Håkan är en korv älskare.

   hela dagen idag och lagom kallt runt + - 0 mitt på dagen.


Var någon som undrade vad Håkan köpte i TunaPark.

Jag satte honom i en cafeteria tills jag var klar  

Vi var inte ensamna utan hade sällskap och dom ville ej

går runt så mycket så det vart en kort vända.


Ja detta får nog bli allt för idag från mig.


Önskar alla en fortsatt fin onsdag  


 
 
ansepanse

ansepanse

19 januari 2011 15:38

då fick du bakat som du planerade igår :) vad bra, ja, tulpaner är så vackra och riktiga vårblommor, nej den julstjärnan får du ju inte kasta när den fortfarande blommar så fint
ha en fortsatt fin onsdag vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

19 januari 2011 16:11

Så goda snurrbullarna ser ut.Vackra tulpaner,det är blommor som jag verkligen gillar.
Du kan ju inte kasta bort julstjärnan när den blommar.Man kan ju bli Allergisk mot allt så varför inte
Ha en skön kväll vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

19 januari 2011 16:15

Vilka fina bullar, för att inte tala om dina härliga tulpaner,julstjärnan var verkligen fin har hållit sig länge, klart man inte kan kasta det som är fint.Synd att ni fick morgonsömnen störd. Ha de gott.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 januari 2011 17:16

JA! Man kan bli allergisk mot trycksvärta. Jag är det också. Varje morgon när jag läser tidningen, börjar näsan rinna, så jag måste snyta mig gång på gång. Till saken hör att jag också blir rejält svart om händerna av trycksvärtan. Det blir däremot inte MiML, vilket jag tycker är mystiskt. Vi läser ju samma tidning.
Bullarna ser jättegoda ut :)
Varm kram!
Lambergsfrua

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

19 januari 2011 20:58

Japp, trycksvärta kan man vara allergisk mot :-(
Vilka mumsiga bullar. Jag tigger recept som vanligt ;-)

Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
Calma

Calma

19 januari 2011 21:16

Hej där!
Smaskis,,tror det är ett recept som jag fått av dej,,ska kolla snart dags för bullbak här

Håller med Lena o de andra,,definitivt,känner en person,hört flera st som varit/är det.
Så det blir aftonbladet på nätet,eller ngn annan lösning.

Jag har oxå 2 julstjärnor,som är sååå fina,aldrig fått blommor att trivas så mkt som här,,
men de har flyttat upp till gästrummet,

Jasså,du har oxå en korvälskare hemma,jag oxå,,frågar man vad han vill ha,blir oftast svaret korv,
Ok,ngn gång,men är ej ngt fan av denna produkt*L*
Här blev det Bims goda soppa,,

Ja,det är bra att parkera gubbarna ibl,brukar jag göra oxå *L*

Vi möts igen,kramen vännen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

19 januari 2011 21:31

Åh va goda dina bullar ser ur.Du är allt en riktig mat o bakmamma!!Visst är det härligt med tulpaner den här årstiden.Ska du åka på allt?Allergi mot trycksvärta,ja det finns faktiskt.Sköt om dig/kram

 
Monica

Monica

19 januari 2011 21:35

Vilka läckra bullar, synd att man inte kan få smaka:)

Kram och god natt!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

19 januari 2011 23:05

Mums dom såg smarriga ut :) ..
Vackra tulpaner,det e fina blommor det :)
Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 januari 2011 23:12

Så annorlunda bullar, ser ut som riktig lyxbullizzar och smakar säkert förträffligt.
Näää, inte kan du sumpa dina julstjärnor, när den har blommat klart blir det en fin grön växt som du kan sätta ut i en rabatt i sommar. Själv har jag svårt för att slänga växter, uj, uj...
Vackra tulpaner som pryder ditt bord.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

19 januari 2011 23:51

Bullarna ser jättegoda ut, men vad har du på dom? Socker förstår jag men det ser ju smält ut? Eller nåt?
Härligt att tulpanerna kommit, då vet ni att våren är på G. Julstjärnan är väl synd att slänga, den är ju jättefin. Jag slängde dem inte alls förr, ställde undan dom och sedan ut på altan. Blev fina träd att ha i bakgrunden av dom..

http://farna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

20 januari 2011 15:54

oj, vad goda bullarna ser ut....smaskens.....Vad sugen jag blir,,Gah....Du får sluta visa så mycket gott här på bloggen Cina.....fniss....

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards