~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Möte idag.....

Av Cina - 25 juni 2012 18:55

Ja idag var det vårdplanering för pappa.

Och inte vart jag mycket klokare av det mötet.

Imorse ringde det en ssk från pappas boende och talade om

att pappa skulle på röntgen kl 10:00 och om allt såg bra ut

skulle han få åka hem till sitt boende.

Och allt såg bra ut så han fick åka hem vid 13:00.

När jag kom dit 14:20 så var jag ju tidig så då gick jag upp

till pappa och han såg pigg ut tyckte jag.

Åter till mötet det var 7 st och så var det vi 4 barn.

Och det började ju då med allt om detta bälte som vi kräver.

Men si det gick inte alls för sig att bälta honom det kunde man bli

straffad för bla bla bla......

Men om man satt comfortbälte på honom så skulle det gå.

MEN HALLÅ är inte det samma sak nääää si det var ju inte det.

Vad är skillnaden tro.....det var inte livskvalite att sätta  bälte.

Sedan ska man ju då gå träna pappa och jag måste ju då säga

LYCKA TILL tror jag inte ett dugg på att det kommer gå.

Så skulle man ju hålla uppsikt så inte pappa skulle rasa igen.

Men det finns ju inte personal så det kommer inte att funka de heller.

Måste de gå in på ett rum flera stycken och pappa sitter uppe så ska de lägga honom först.

Tror inte på det heller men men vi får se hur det blir fram över.

Nu skall jag lägga detta åt sidan ett tag för jag känner att nu är

det för mycket o jag börja känna av min jävla ångest igen.

Så nu hoppas jag att dom inte ringer o säger att han rasat igen för då blir jag oxtokig.

Hockeybyxor hade pappa redan fått och det var ju bra de.

Det dämpar ju iallafall fallet om han rasar igen.

Fast de sa att han haft det en längre tid men det vet jag inte

om det är sant han kan iallafall inte haft dom när han föll.


Idag har vi haft ett riktigt skitväder med massor av regn

och blåst det blåser näst intill storm.

Men men det är oxå bara att gilla läget.

Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  





 
 
Ingen bild

Karin

25 juni 2012 22:23

Vi får hålla tummarna att det går bra för L.
Jaha nu var uppvaktningen avklarad...var väl trevligt att äta en bit mat.Åt laxplanka,den är god.
Hör av mej imorgonkväll/kram

 
Bettan

Bettan

25 juni 2012 22:25

Men vaaaa, ja det kan man ju allt undra på vad det är för skillnad emellan de bältena. Hoppas bara av hela mitt hjärta att ni nu ska ha fått dem att fatta att detta inte är ok...
Å att han ska sitta kvar i sin stol när de har placerat honom i den. Fyyyy vad jag känner med dig i detta =(. Inte lätt att bli gammal i detta land :/.
Massor av styrka & varma kramar till dig <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillisl

lillisl

26 juni 2012 06:10

Jag kanske är lite knäpp men jag förstår inte skillnaden på bältena.
Jag hoppas att dom ser till din pappa nu så han inte försöker att resa sig upp för det kommer han att göra.Dom där hockybyxorna du pratar om är jättebra,tvivlar att han hade dom på sig när han föll.
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

26 juni 2012 13:15

visst kan man undra hur de egentligen menar att vården ska vara och hur den ska fungera
bamsekramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Malin

Malin

26 juni 2012 15:19

Vart ska detta sluta, hoppas det blir bra för din pappa i slutändan iaf, ska inte va på detta viset ju!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

26 juni 2012 16:00

Det är förbaske mej inte lätt att bli gammal och inte klara sej själv,lika jobbigt för de anhöriga när det inte fungerar på boendet.Jag förstår din frustration men hoppas innerligt att det ska gå bra nu när han kommer tillbaka från sjukhuset.
Sol här idag som omväxling!
kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

27 juni 2012 09:02

Det finns vissa olikheter på bältena. Ett grenbälte är konstruerat så du sitter på en liten lapp och man fixerar således personen så ibland skaver det i grenen för dom. Ett possitionsbälte sitter runt höften och gör att personen inte kan kliva upp men ändå känna en viss rörelsefrihet.
Det som sitter runt höften finns i olika varianter, ett med enkelt snäpplås och ett som man måste ha en penna för att låsa upp. Båda dessa varianter fungerar utmärkt, i alla fall hos oss.

http://corina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards