~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Vart såååå sugen....

Av Cina - 7 juni 2013 17:03

 

Idag får ni gotta i er denna färgglada bild.......


Oh jag vart så sugen på något idag på eftermiddagen.

Så jag fixade en smulpaj med hallon och så vispade

jag ihop en vaniljsås.

KLICKBILD

 

Var ju tvungen att smaka lite så det är jag som har

nallat lite i kanten.

Den var verkligen knäckig o god.

Den ska vi äta lite senare ikväll.

Är ju så enkelt att göra en smulpaj om 

man har bär hemma.

Är ju oxå gott med rabarber fast kanske blir lite väl surt.


Ett underbart härligt soligt väder har vi oxå.

Varmt o skönt fast idag blåser det lite.

Bästa att passa på att sitta ute för sedan

på kvällarna kommer den där J**LA MYGGEN.

Och jag hatar verkligen mygg för mig äter dom på

hela tiden.

Myggarmband hjälper men jag har just nu inget hemma.

Och hörde på radion nu att det kommer bli mygg invation

i år efter som vi haft en så kall vinter o framför allt kall vår.

Usch då får man verkligen stanna inne på kvällstid.

Jaja nog om myggen.


Jag önskar er alla en fortsatt fin fredags em/kväll.  


 
 
Ingen bild

Lena S

7 juni 2013 17:35

Eftersom det var så kallt i vintras o en seg o kall vår så borde ju myggen inte komma tycker jag. Va god pajen ser ut. Kram

 
Malin

Malin

7 juni 2013 18:19

Mums vad god den såg ut att vara :)
Ja usch för myggen, jag e helt sönderbiten och kan inte låta bli att klia då det sätter igång :(
Önskar er en fin helg nu!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

7 juni 2013 18:53

En härlig bild, vilka färger, toppen-söt!
Jag som älskar pajer med vaniljsås eller vispad grädde, min favorit är nog äppelpaj. Solen har lyst här också i dag, men sannerligen inte varmt när det blåser så kyliga vindar.
Apropå så är det inte farligt med tarmfickor, det är väldigt vanligt när man blir äldre läste jag på nätet, 1 på 5 har det, och dem gör inget åt det. I dag var jag på apoteket och köpte droppar som jag skall ta 10 av i kväll. Kom på att jag inte har gjort toabesök på 4 dagar, varje morgon efter kaffet annars, så därav denna plåga (tror jag).
Myggen skall bli ond i sommar läste jag också. Ica Maxi skall ha en bra pryl emot myggor, ett skydd som heter ”Therms Cell”, den kostar 349:- en mackapär som man sätter fram och klickar på, hur effektiv den är vet jag inte.

Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

7 juni 2013 20:49

Smulpaj MMMmmmmmm såååå gott!
Myggor gillar jag inte...inte för att jag blir så biten utan hur de surrar runt runt runt...likadant med getingar när de kommer in o försöker ta sig ut igen....surr surr surr.
En skön solig dag=gillar jag skarpt.
Ha en skön fredag o helg/kram ps kaffet blev gott ds

 
lillis

lillis

8 juni 2013 06:35

Så smarrigt och gott med smulpaj.
Fy sjutton för mygg dom gillar jag inte.
Ha en härlig dag
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

8 juni 2013 10:43

hahaha - du kunde inte låta bli att ta en liten smakbit :) tänkte du inte på att du skulle tagit bilden först kanske :) nej, jag skoja bara, det vet du väl vännen
vi är så lyckligt lottade att vi inte har några myggor alls där vi bor
Sv: tack vad snäll du är
kramar vännen <3

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards