~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Oj det var inte vad jag trodde........

Av Cina - 9 april 2014 17:32

 

Idag får ni titta på denna vackra bild.


Usch vilket hemsk väder vi hade på förmiddagen.

Regn, snö, regn, snö och kallt som bara sjutton.

Blåste som attan oxå.

Jag tog cykeln ner till centrum idag för att lämna in min

svarta kjol som jag köpte i januari.

Var ju tvungen att sy in den för den rasade ju av mig.

Och det var för mycket för att jag skulle kunna göra det själv.

Så nu får skräddaren göra det till mig.

Och så fick jag prova den där och då sa han oj detta 

går ej att nåla jag måste hämta måttbandet.

Och det var 20 cm förstor i midjan.

Så han sa att det blir 10 cm på varje sida.

Oj tänkte jag hur ska den kjolen se ut efter detta.

Kanske tappar formen totalt men han är ju skräddare

så han vet väl hur man ska göra och jag tror det blir

toppen för han har vart skräddare här så länge jag minns.

KLICKBILDER

   

Bild nummer 1 är fram på kjolen

Bild nummer 2 är bakdelen.

Snygg helt vanlig svart kjol.

Är ju synd om den bara ska hänga där till ingen nytta.


Jaja nog om denna kjol.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  



 
 
Ingen bild

Karin

9 april 2014 17:58

Kommer säkert att bli bra med kjolen.
Snöblask har jag inte sett här iaf. Tog en vända runt lunchtid på ca2,5-3 km...gummistövlar o vinterjacka...lite skönt var det,luva på bitvis:).Sen blev det baka när jag kom hem;kolakakor och drömrulle m.lemoncurd Ska väl finnas nåt till påsk. Gjorde rotmos o stekte lite rimmat fläsk....ååhhh va gott. Nu ska jag gå o sova en stund inför nattarbetet/kram

 
Lillis

Lillis

9 april 2014 18:37

Mycket vacker bild.
Kjolen kommer säkert att bli jättebra och snygg är den oxå
Fy sjutton vilket väder vi haft i dag och så kallt
Ha en bra och skön kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

10 april 2014 00:22

Snö har vi inte haft i dag, men grått och regn, solen kommer snart så håll ut, april kan vara lite lurig med vädret. Tror säkert att din kjol kommer att sitta som en smäck när den är klar. Nu måste jag sova, tog ett bad och blev så pigg, hoppas jag kan slockna när jag kommer i sängen.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

10 april 2014 11:50

20 centimer! det var inte lite det, kjolen kommer säkert att bli jättefin, yrkesman som han är, så klarar han det säkert galant
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Malin

Malin

10 april 2014 13:43

Ojoj 20 centimeter, det var inte dåligt illa!
Tror den kommer behålla sin fina form och sitta kanon på dej när den e klar!
Samma konstiga väder här i förrgår och igår, idag har vi haft sol och uppehåll , men dagen e ju inte slut ännu!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards