~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Handlings dag.......

Av Cina - 16 juli 2010 21:12

Ja idag var det handling som stod först på listan.

Inte för att man gör av med så mycket men lite var

vi tvungna att ha hem.

Ja är ju inte hungrig så jag håller mig till ett glas fil och

sedan e det vattenmelon som gäller.

Var till Maxi och sedan fick jag iallafall åka till ICA här

för jag hade ju glömt en sak.

Har så ont i min högra axel/skuldra men jag förstå att det är av

denna fläkt som man har igång.

Så nu skall jag låta bli den i natt.

Det lilla regn som kom igår gjorde varken till eller från.


*****************************


På förmiddagen så ringde Håkans syrra och berättade

att deras pappa är jätte dålig igen.

Och jag vet inte hur många gånger hon ringt o sagt det.

Och "gubben" har repat sig igen.

Han bor ju på ett demenshem på Frösön i Östersund.

Är ju en bit att åka 60-70 mil härifrån.

Så säger hon att hon o hennes man skulle åka upp

på onsdag o komma hem på fredag nästa vecka.

DE bor ju då på hotell.

INTE FAN frågade hon om Håkan ville följa med.

Näääää fyfan så dåligt gjort av henne.

Håkan an ju oxå bo på hotell.

Håkan orkar kanske inte köra så lång nu efter sin hjärtinfarkt.

Och hans syster har ju haft stroke så hon orkar ju heller inte köra dit.

OH jag jag har inget körkort.

Då hade det väl passat bra om Håkan hade fått åkt med om.

När dom ändå ska åka.

Usch fytusan så trött jag är på folk.

Egoistiska människor finns det gott om.


Ha en fortsatt fin fredagskväll.

 
 
Ingen bild

karin

16 juli 2010 21:35

Är det inte ofta så,man duger då de behöver hjälp.Hur mycket har inte du hjälpt dom med bak och inläggningar?Jag förstår mej inte på folk som bara tänker på sej o sitt.Men man har ju blivit varse det under årens lopp.Ha en bra helg/Kram

 
Marketta

Marketta

17 juli 2010 00:48

Ja,det var ju verkligen dåligt av dom. Kanske värmen som gör att de inte tänker klart ;-). Fast ikväll känns det ganska svalt här. Vi har också takfläkt på, men vad gör man :-o.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

17 juli 2010 07:20

Vad dåligt av dom att inte fråga Håkan,man slutar aldrig att förvåna sig över folk
En bra helg till dig vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

17 juli 2010 08:47

Ja, släkten är värst, ett bra myntat ordspråk, mycket dårlig stil. Man slutar aldrig förvånas. Regnar här nu, men ingen åska ännu.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

17 juli 2010 17:31

Jo nog finns det gott om egoistiska människor alltid....
Jag är riktigt nöjd med de halsband jag fått till på slutet (om man nu får skryta lite).Har fler nya men dom spar jag ett tag till :)
Ikväll (lördag) blir det att grilla och dricka lite vin för min del och bara njuta av livet. Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

17 juli 2010 18:23

Ja, ibland blir man både arg, ledsen och förvånad över människors nonchalans och egoism. Dubbelt tråkigt att det ska drabba din Håkan, som har haft det jobbigt nog ändå med sin hjärtinfarkt. Låt oss hoppas att det mest beror på tanklöshet.
Här blev det förvarnade åskvädret bara regn utan åska, men det räckte för att svalka av luften från +23 till +16. Riktigt skönt faktiskt ;)
Varma kramar till din och din Håkan.

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

17 juli 2010 23:32

Tråkigt att de inte erbjöd Håkan att åka med dem. De vet ju om att han har svårt att själv ta sig dit.
Prova med att vända fläkten mot taket istället, då slipper ni drag rätt på er.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards