~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

"Missbrukare"

Av Cina - 12 februari 2011 14:05

Nu tänker ni säkert vad håller hon på med.

Men det är inte så farligt som det ser ut.

Jag har vart "missbrukare" av

 

KLICKBARA BILDER

Och har bestämt mig för att sluta dricka det.

Så nu har jag inte druckit det på 1 vecka.

Och det är bra gjort av mig.

OCH JAG VET ATT JA EJ SKA DRICKA DET

NÄR MAN ÄR DIABETIKER.

Och är väl inte så bra att dricka över huvud taget.

Men som sagt håller på att lägga av med det just nu.


*****************************************

En   och fin vinterdag -8 grader

        

Ja så här ser det ut på våran baksida och framsida.

Riktig vinter om man säger så.

Jag tror att skatorna kom av sig att bygga klart boet

Idag ser det ut så här.

 

Men dom kommer nog tillbaks och fortsätter när det blir

lite varmare igen.


****************************************

Har inte så mycket mer att skriva om idag.

Skall nu ta reda på lite tvätt.

Har bytt i sängen så nu är den ren bäddad.


Slutar med att önska er alla en fortsatt fin lördag  

 
 
Corina

Corina

12 februari 2011 14:43

Nix de där är inte bra när man är diabetiker, inte bra att dricka för någon :) Jag har helt slutat dricka sånt där, dricker vatten och Loka istället :) Jo lite vin tar jag....ikväll till exempel blir det nog ett glas rött :) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

12 februari 2011 14:59

men OM du vill dricka det så finns det i light-variant också, jag dricker light-drycker ibland, men köp en soda-stream och kolsyra ditt vatten, det blir gott även utan smaktillsatser
en fin vinterdag, kom just hem efter en ljuvlig promenad
ha en fortsatt fin lördag - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

12 februari 2011 15:06

Har aldrig varit missbrukare av Cocca Cola, ej heller någon annan dryck det är jag glad över, som corina skriver ett och annat glas vin kan det bli när det vankas extrem god mat på bordet, då blir det lite speciellt och gott (tja, gott och gott).
Så otroligt mycket snö ni har, här är det knappt 2 cm, men det var bart innan det senaste kom ner och det blåste till drivor, så ½:a gräsmattan är näst intill bar fortfarande. Åter en slödag här, funderar att byta lite utseende på min blogg. Skall också göra en Räkpaj med sallad till mat i dag, gottigt värre.
Ha det gott vännen / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

12 februari 2011 15:27

vad duktig du är som hållit upp en vecka nu. Cola är ju inte alls bra..frätande dryck som bara den och vad socker..Näääää.........
Ja, våren kom av sig men det är ju fortfarande februari och vintermånad...Snart är våren här..

kram

 
lillis

lillis

12 februari 2011 15:43

Jag har aldrig gillat Cola, bra jobbat att du inte druckit det på ett tag.
Så många fina bilder du visar
Ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

12 februari 2011 16:33

Cola är gott,men jag dricker loka sen några år tillbaka och tycker att det är gott.Har slutat med alla söta läskedrycker förutom när vi äter *ute* då tar jag nästan alltid en glas cola light.

Önskar dej en bra kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

12 februari 2011 16:42

Det är inte klokt va duktiga vi har blivit kan sluta med både det ena och andra, cola och en kexchoklad tycker jag bara är såååååååååå gott, så fina kläder du köpt

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

annemon

12 februari 2011 16:47

Vad bra att du har klarat dig utan colan en hel vecka hoppas att det blir fler veckor utan colan.Snö har ni så det räcker till, samma här. Fina bilder du lagt ut,är det erat rad hus man ser. Skatorna kommer säkert tillbaks.

 
Ingen bild

Karin

12 februari 2011 17:03

Tänk att så många är "tokiga" i cola!Förstår ej men jag gillar ju inte den drycken.Här har varit en riktigt fin vinterdag,marknad på torget.Så ganska mycke folk var ute men det var en bitande kyla.Tur man inte har så långt.Ha en skön lördagkväll/kram

 
irja

irja

12 februari 2011 19:17

Kära Cina !!!
Mycket bra gjort av dig.att bli av med såna ovanor, Cola och söta drycker har jag aldrig tyckt om, bara vanligt vatten med en citronskiva och is ett eller två glas vin vid finare och festligare tillfällen,,,, Min Anders är också diabetiger, så här har vi laggt om kosten,och alla onödiga drycker,,,Light-drycker är inte heller bra,där innehåller de farliga ämnen,som är farligare än en vanlig Cola......
Vackra vinterbilder du serverar oss vännen....
Ha en fin/fin härlig vinter helg....
Kram IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

12 februari 2011 21:16

Hej vännen!
En delgivande hemlis,*L*,varit samma här,,
kanske var det värre,för det var Cola lightoch det är väl ej alls bra,
Nåja,mkt,mkt sällan jag dricker det,,

ja,du ahr vinter du oxå,,vi får ge oss till tåls,,
atck för besöket hos mej,,
kram vännen från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

12 februari 2011 23:42

Du är riktigt duktig om du klarar av att sluta helt och hållet med cola,själv e jag missbrukare av denna dryck fast vet att det inte är bra överhuvudtaget! Ja en mkt fin dag fick vi :) kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 februari 2011 00:33

Tack för alla fingrar o tår du höll för mig. Har varit hemma några dagar men skall tillbaka till Göteborg för behandling. Ja ni har haft ett lika dåligt väder några dagar här var det jätte tråkigt men idag har solen varit framme hela dagen.
Önskar dig en go söndag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards