~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Nu har jag bestämt mig.......

Av Cina - 12 januari 2012 17:54

Ja idag har jag bestämt mig för att göra om i sovrummet.

Det blir en fondvägg och sedan målat resten.

Sedan lägger vi in ek parkett oxå.

Så inom 10 veckor ska det påbörjas.

Fondtapeten ser ut så här.

KLICKBILDER

Kanske inte rättvis då ljuset var lite konstigt

nere på kontoret där jag var.

Resten blir målat i en silvergrå färg.

Och så nytt golv då.

Tror att det kan bli riktigt fint.

Vi är nöjda och det är ju huvudsaken.

Fick sms idag om att sängen har kommit hem

så nu väntar man att det ska bli lördag.


**************************************


Var ut till apoteket idag och hämtade

mina örondroppar så nu hoppas jag att detta försvinner illa kvickt. 

När jag kom hem så gjorde jag knäckflarn.

Brukar alltid misslyckas med dom.

Men fick låna ett recept från EVA-LENA.

Eva-Lena är en hejare på att baka o har massa fina recept

på sin blogg du hittar henne HÄR

Och kan ni tänka er att jag lyckades.

Ser brända ut men det är dom inte.

Taget med mobilen blir lite konstigt i färgerna.

Smörkrämen emellan är spetsad med punsch.

Hoppas dom går att äta har inte smakat dom ännu.


Köpte tulpaner i tisdags när vi var ut o handlade

Dom är ju så vackra just nu.


Ja ni ville ju kanske se hur långt jag kommit på

min nya stickning.

Har inte stickat alls idag har haft annat för mig.

Men imorgon sätter vi fart på pinnarna igen.


Regn o rusk hela förmiddagen idag det regnade

isbitar här trodde taket på altan skulle gå sönder.

Men nu är det - grader igen kan

inte förstå mig på detta konstiga väder.


Önskar alla en fortsatt fin torsdagskväll   

 
 
Maggan

Maggan

12 januari 2012 18:44

Så fint du ska få det. Jättesnygg fondvägg mot det enfärgade.
Och du bakar och styr fast du inte känner dig bra. Önskar jag hade samma energi.
Vad fint du stickar då. Det gör ju jag också. Håller just nu på med en liten pippitröja till ett barnbarnsbarn.
Ha det fortsatt bra vännen. Kram!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

12 januari 2012 19:17

Kommer att bli kanon i erat sovrum, tapeten så snygg.
Vad långt du hunnit på tröjan. Så goda kakorna ser ut
Ha en skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

12 januari 2012 20:09

Vad riljigt att förnya det piggar verkligen upp men ack vad jobbigt.Snyggt blir det alla gånger.Gott med flarn, jag var in och kollade lite på hennes recept, intresant blogg.Fina tulpaner även jag har fått en bukett idag. Duktig du är på att sticka ser så fint ut och en bit på väg är du.
Ha en fin kväll.Kram

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

12 januari 2012 21:33

Då blir det vårfint hemma hos fam.Johansson!Visst är det roligt att få nytt på väggarna.Men ack så svårt att välja tapeter.Har fond här i v-rummet,har sett den i annan färg...oh vad jag ångrar att jag inte tog den med lite mera färg.Men då skulle jag välja golv o tapeter till hela lgh.Skitsvårt
Tröjan kommer att bli sååå fin till lill-killen.
Spara ett flarn,dyker upp nån dag./kram

 
Maria

Maria

12 januari 2012 22:21

Tänk vad fint ni kommer att få ny säng, nya tapeter och nytt golv.
Tulpaner e inte heller fel å dom där kakorna ser jätte goa ut. Jag har bett om att få en ny spis så då kanske jag skulle kunna baka sådana.
Kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Evalena - bakeandfun

Evalena - bakeandfun

13 januari 2012 08:10

Å vad smaskiga de ser ut kakorna!!
Idag ska jag ge mig på macroner igen, med min nya lila färg tror jag. ha en fin dag/kram Evalena

http://bakeandfun.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

13 januari 2012 12:34

jättefin fondtapet och så nytt golv, det är alltid kul att förnya och fräscha upp hemma, tulpaner ger en förkänsla av vår
vad fint det blir det du stickar
Sv: jodå, tuttarna är kvar :D
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

13 januari 2012 12:55

Du kommer att få ett dröm sovrum när allt blir klart, Nytt golv jag de kanske vi med skulle vehöva våra golv lades av Breda Ekplankor på 1700 talet. Men är det K märkt huset så är det Golven gömmer jag under vackra trasmattor.
Skönt att du får hjälp med ditt öra.
Du är ju en hävert på att sticka den blir kanon fin.
Ha en bra helg jobba nu inte för hårt med allt
Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards