~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2012

Av Cina - 24 maj 2012 17:24

Ja idag har det åter vart en solig och fin dag.

Har läst klart min bok LASSES REVANSCH och jag måste

säga det var en bok som verkligen berörde mitt hjärta.

FYTUSAN säger jag bara.

Läs den kan varmt rekomendera den.

Man lär sig förstå vilket kaos ADHD kan ställa till med.

Fast jag som jobbat med det visst redan vad dom går igenom

men den berörde mig iallfall.


******************************

Måste visa er lite foton som jag fick på mailen av Sari

Igår var det badpremiär för barnen.

KLICKBILDER

     


Så här trött var Sanna imorse när hon skulle till dagis.

Frukost på balkongen i solen.


Frans ute och spelar minigolf.

Hålla i eller bita i klubban iallafall ;)


Idag har jag skickat efter en ÄNGLATRUMPET med

dubbla blommor på har aldrig sett det tidigare.

Så nu hoppas jag att den lever när den kommer fram.

Visst tusan är den vacker!!!!????


Ja det var allt från mig för idag.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll   

Av Cina - 23 maj 2012 18:44

Pappa fick inte komma hem idag.

Han blev flyttad från ortopeden till geriatrik/rehabmedicin avd

istället de ska rehabilitera pappa innan han får komma hem

till sitt boende i Köping.

Och det kan ju kännas bra att han hamnade på en sådan avdelning

där dom förhoppningsvis kan demens sjukvård.

För på akuten och ortopeden kan man INTE det.

Nu ska pappa få en lägre rullstol med ett bord framför sig.

Kan ju bara hoppas att det hjälper, undrar bara varför han inte fått detta bord tidigare.

Skulle väl va med när han fick sin nya rullstol eller har jag fel igen.....

Tänker göra en anmälning "Lex Maria" på detta som hänt.

Detta hade inte behövt hända, men nu är det som det är.

Pappa hade tur denna gång oxå inget brutet.


En solig och underbar dag har det vart idag oxå.


Önskar er all en fin onsdagskväll  

Av Cina - 22 maj 2012 17:44

Ja fyfan så arg jag vart här idag.

Vad är det för jävla VÅRD vi har för dom gamla idag år 2012.

Ingen utan någon jävla förvaring är nog det rätta ordet.

Idag finns det visst inte tid att se till dom gamla.

Som jag skrivit tidigare så hade ju min pappa ramlat på

sitt boende.

Efter det så fick han en sprillans ny utprovad rullstol 

att sitta i och det  var väl bra.

Men idag har han då ramlar ur den och åter på sjukhuset.

På min tid som aktiv inom demensvården få fick man

sätta bälte på dom som ville ta sig ur sina stolar.

Men idag är det en ny lag som säger att man INTE får göra så.

Inte ens om de anhöriga ber om att de gör det.

Är det bättre att folk gör sig illa undrar jag då.

Och det värsta av allt var idag att pappa ramlade vid 13 tiden och

sköterskan o DR hade konstaterat att pappa skulle in på sjukhuset.

Och det skulle ske med sjuktransport men den skulle inte komma

förrän vi 18:35 nu ikväll ska då pappa ligga hela dagen utan att få hjälp.

Varför tar man inte ambulans nääää sa ssk vi har så svårt att få ambulans hit.

Det skiter jag i sa syrran du får ringa efter en ambulans han kan väl inte ligga så här sa hon.

Då säger ssk att ni kan ju gå hem o vänta så länge.

Då vart syrran förbannad och sa till om en telefon och hon ringde själv

112 och ambulansen kom omgående.

VAD ÄR DET SOM HÄNDER INOM DEMENS VÅRDEN  IDAG.

Jag har jobbat 15-20 år inom det och jag har aldrig hör något så jävla dumt

som att en ambulans inte kan komma.

Och vatten det tror jag inte personalen vet vad det är.

Varje gång när syrrorna kommer dit så är pappas tunga torr som ett

papper och han dricker 4-5 pipmuggar vatten.

Är inte lätt att förmedla sig och tala om att man är törstig

när man har alzeimers/demns och nu när det är

varmt är det väl A och O att de får vätska tycker jag.


När jag fick veta allt detta idag så ringde jag upp Chefen för boendet

och framförde både det ena och det andra.

Jag bad att de skulle skaffa ett bord till pappas nya rullstol så 

han inte ska ramla ur någon mer gång.

Och jag sa även att de får sätta bälte  men det får vi väl se hur det bli med den saken.

Händer det inget så går jag vidare med detta.

Sa oxå att de skulle ge pappa vatten och dricka.

Hon fick en skopa av mig så jag hade nog inte velat vara henne.


Men nu är iallafall pappa på sjukhuset men vet ej om han blir kvar eller ej.

Fast det får jag väl redan på så småning om.


Ja hoppas att jag dör innan jag behöver in på ett vårdhem.

För idag finns det ingen vård.

Betala ska dom gamla göra men vad får dom för de pengarna????

Ja jag är upprörd, arg och förbannad.


Slutar här och nu för annars blir det bara otrevligheter skrivet här.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  



Av Cina - 21 maj 2012 18:30

Boken handlar om....

"En roman om hur livet ter sig för en ung kille som fått diagnosen ADHD.

De vuxna förstår ingenting, inte kamraterna heller."


Och nu är det så spännande så jag kan inte sluta att läsa.

Tycker så himla synd om denna kille och hans mor och far.

Undrar hur detta ska sluta.

Jag vet att det finns de som läst den fick nog tipset av

en bloggvän om jag inte minns fel.




Idag har det vart varmt o skönt o ni förstår

väl att jag satt ute och läste.

Men till slut vart det lite för varmt så det rann

svett både här och där.

Men jag mår bra nu när värmen kommit.

KLICKBILD

 

Så varmt var det på våran baksida idag.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll   
 











Av Cina - 20 maj 2012 18:55

Lilla Maja älskar sitt pussel fick dessa bilder på mobilen igår.

KLICKBILDER

 



På första bilden har Maja sandalerna på sig som vi oxå köpte

Hon gillar ju djur så detta var väl en bra grej




       

Stolt över sina nya skor.

Kanske kan hon springa fort i dom ;)



Sedan måste jag visa denna härliga bild som Mamma Sari tagit.

Lilla Frans i gröngräset ;)



Idag har vi haft sol och moln och soldis.

Jag cyklade till plantagen idag och 

köpte 4 pelargoner till altanen.

Är ju tyvärr inga blommor som jag gillar då jag

får kli på händerna när jag tar i bladen.

Och så tycker jag det luktar så illa om dom.

Men dom är frodiga o räcker hela sommaren.

För sedan åker dom i soperna.



Önskar alla en fin kommande vecka  
  




Av Cina - 19 maj 2012 15:33

Idag hade vi bestämmt med Johan och Lilla Maja  att de skulle

komma till Erikslunds Köpcenter kl 10:30.

Vi skulle köpa lite saker som Maja behövde.

Ja vi började med 3 par skor.

Ett par joggingskor, sedan sandaler och ett par blå och vit randiga converse.

KLICKBILD

Här spatserar Lilla Maja med sina nya joggingskor.

Rosa och fina och hon gillade verkligen dom.


Sedan fick Lindex en på hälsning.

Och där vart det 3 st kortärmade jumprar, 3 par leggings som passade ihop med jumprarna

och så en liten sommarklänning.

Ja sedan bar det av till Lekia för en leksak skulle hon ju få.

Och hon gillar ju sånt som låter så det vart ett puzzel med djur

och när man lyfte på djuret så kom ett läte precis som det djuret låter.

Så här glad blev man då.

   

Plasten sitter fortfarande på men hon kom åt dom ändå ;)


Vi slutade förmiddagen med att äta hamburgare

     

Stor hamburgare för den lilla munnen.

Och det är INTE cola i muggen utan VATTEN.  

Så våran förmiddag gick fort idag och vi hade det mysigt.


Strålande solsken hela dagen och det är varmt o gott ute.

ÄNTLIGEN får jag säga.


Nu skall jag kolla travet ;)


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin lördag   

Av Cina - 18 maj 2012 17:22

På förmiddagen åkte vi ut för att handla.

Först till apoteket o där var det 15 före mig och kl var bara 10:00.

Sedan var vi till ByggMax och köpte byggplast som vi ska ha till altanen.

Och sedan ut till Grossen för att handla.

OH fytusan va folk det var där ute.

Många har ju klämdag idag och det märktes.

Det tog tid att handla idag usch jag var helt slut när jag kom hem.

Grossen hade Svensk Färsk Potatis för 59:95 kg och det var

ju klart att jag köpte 1 kg.

KLICKBILDER

 

Ja jag skrapar min potatis innan jag kokar den.

Och för att potatisen inte ska bli blöt så kokar jag upp vattnet

innan jag lägger ner färskpotatisen.

Till det åt vi färsk stekt fisk och remuladsås.

Lite senare blir det färska jordgubbar men dom var från Belgien.

Men mycket mycket söta.

Smakade en men inte smakar det som svenska jordgubbar.


Men det får bli som tilltugg när vi tittar på Let´s Dance


Måste oxå få visa mina tomater

Massa tomater som jag snart kan plocka av.

Har haft dom i växthuset som jag har på baksidan.

Men har nu tagit ut dom. 


En bild på mitt lilla träd.

Börjar så smått skifta i rosa uti topparna på grenarna.

Tur att jag inga rådjur har här för dom gillar visst detta träd.

Var en bloggvän som upplyste mig om det....TACK KINAGULD.


Jaha ikväll snör vi på oss dansdojjerna och så kör vi bugg.

Tänk att det har jag tävlat i det var himla roligt att 

tävlingsdansa.

Jag har ett silver och ett brons de ni 

det visste ni inte ;)

Då var jag yngre och kroppen var hel och inga krämpor.

Men en tid som jag inte vill ha ogjort.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  

Av Cina - 17 maj 2012 17:44

Ja så heter det lilla prydnadsträdet jag köpt idag.

KLICKBILDER

     

På svenska heter det JAPANSK DVÄRGPIL     

Så nu har vi satt ner det och hoppas att de ska trivas i våran lilla täppa.

Var inte så dyrt heller 299:-

Sol och fint hela dagen idag.


*********************************************


Vad har hänt annars idag då.

Ja inte så värst mycket.

På fm hjälpte jag Lillis att köpa klänning på nätet.

Det blir en kanon fin klänning som blir uppsydd till just henne.

Den kommer att bli KANON LILLIS!!!


Imorgon styr vi kosan ut mot apoteket och så den

vanliga vecko handlingen.


Önskar er alla en fortsatt fin kväll  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards