~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Nu är jag riktigt förbannad......

Av Cina - 16 juni 2012 12:16

Nu har det hänt igen det som inte får hända.

Pappa har rasat ur sin rullstol igen.

Detta  hände igår så nu ligger han på sjukhuset igen.

Inget brutet denna gång heller.

Men på måndag morgon är det jag som ska läsa lusen av chefen.

Och jag kommer ta kontakt med socialnämnden om detta.

Ska det få vara så här.

Pappa hade fått en liten rullstol nu så han skulle kunna sparka sig fram men benen

för det tyckte dom var bra.

Är dom helt dumma i huvet dom som jobbar där.

Fattar dom inte att när pappa känner golvet så reser han sig ju upp för han

vet ju inte att han inte kan gå.

Spänna fast han med ett bälte det FÅR dom inte göra.

Inte ens om vi anhöriga säger till om det.

Nääää då e det ju bättre att han ramlar o till slut bryter sig eller slår ihjäl sig.

Pappa har ju även en stor rullstol som dom har ett bord framför honom

varför låter dom han inte sitta i den, då kan han ju iallafall inte ramla eller ta sig ur.

Sjuksköterskan hade sagt att "nu vart ju fallet inte så högt"

spelar ju för fan ingen roll hur hög fallet blir han ramlar ju i vilket fall och gör 

sig illa och han har precis blivit bra från sista fallet.

NU ÄR DET TREDJE GÅNGER SOM HAN RASAT UR.

Och nu är mitt tålamod slut nu måste det hända något.

Jag är redigt förbannad.

JÄVLA VÅRD VI HAR 2012 

INGEN VÅRD UTAN EN FÖRVARING av våra gamla


Usch så sinnig jag är.


Önskar er alla en fortsatt fin lördag tross regnet som jag

tro vi har i hela landet  

 
 
Corina

Corina

16 juni 2012 12:44

Ett höftbälte till rullstolen får användas vad jag vet så dom inte hasar ur stolen. Vi har flera som har dessa bälten för att dom i annat fall lätt hasar ur sina stolar. Ordineras vad jag vet av arbetsterapeuten.....och vi har även en som har ett sådant bälte och sparkar sig fram för egen maskin !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

eva nilsson

16 juni 2012 13:29

Hej Carina! Förstår att du blir föbannad.Men en ordination från läkarn,så han får ett grenbälte.Man undrar varför han inte får sitta i den andra stolen med bord,han ska ju sitta i den stolen som passar hans sjukdom,det ska ju inte passa personalen.Tur att han inte bröt sig.Ha en bra dag,

 
lillis

lillis

16 juni 2012 15:06

Förstår att du är förbannad,så skönt att han inta bröt sig, tycker nog att dom skulle bälta honom för hans egen skull.
Ha en fortsatt bra lördag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen:se

 
Monica

Monica

16 juni 2012 15:57

Jag förstår att ditt tålamod är slut nu...detta är ju under all kritik.Hoppas att ni får ordning på detta så att din pappa slipper ramla någon mer gång.
Här har vi inget regn idag och solen skiner så där spådde meteorologerna fel igår. Däremot så regnade det 10 millimeter inatt,men då hade vi ju inte ont av det när vi sov.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

16 juni 2012 19:18

Men detta är ju fan inte klokt. Du gör helt rätt i att fräsa av dem ordentligt. Det här ska ni inte acceptera =(. Jubel idioter.

Grattis till din fina telefon. Kan tro att du kommer ha mkt glädje av denna =).

Massor av styrka sänder jag till dig kära vännen & jag känner verkligen med dig i detta.
Kram kram <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

16 juni 2012 22:29

Det är inte lätt det där med din far och rullstolar. Ger det fördelar för han så han kan komma framåt med en mindre rullstol så får han inte ha någon säkerhets anordning för att inte ramla ur stolen. Har han en större med bord så sitter han utan att röra sig framåt men kan inte ramla ur stolen, varför i hela friden kan han inte få ett säkerhetsbälte så han sitter tryggt i båda stolarna, jag fattar inget. Är reglerna så korkade så inte tryggheten går i första hand ? han skulle inte lida av att sitta i en säker anordning, bättre det en att hamna på sjukhuset.
Tycker vården är absurd och vrickad. Hoppas inte att din far är skadat med något ben brutet.

Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

17 juni 2012 10:47

fy vad hemskt och jag blir är när jag läser det här, finns det verkligen ingenting som hjälper hur ni än tjatar?
bamsekramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

17 juni 2012 11:25

Ja det är olyckligt för L.Tyvärr är lagen skriven så "att igen får sitta fastspännd mot sin vilja"gäller inom all vård.(fast jag antar att psyk kan ha lite annorlunda).Personalen vill säkert att han ska sitta "säkert"men de får inte.Då blir de anmälda.Jag vet vilka disskutioner vi hade med SSK o.arbetsteup...Ett grenbälte skulle jag kunna tycka vore bra:"så han inte glider ur stolen".
Men han har en ordetlig tur som inte har brutit sig efter alla vändor.Jag hoppas att ni gemensamt ska kunna hitta en bra lösning.Vi höres/kram

 
Malin

Malin

18 juni 2012 08:58

Men fy så hemskt, att detta får hända, om och om igen!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards