~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Tur man har GOA VÄNNER

Av Cina - 13 oktober 2012 17:30

Det är tur att vi har så GOA VÄNNER som kan hjälpa

oss när våra kroppar sagt ifrån vissa saker.

Kjell var snäll och hjälpte Håkan att plasta in altanen idag

och det vart så himla bra så nu kan snön få komma 

vi är inbäddade ;)

Jag bjöd på mat i gengäld och jag bjöd på

kött i ugn med kokt potatis.

Var riktigt gott om jag får säga det själv och det får man ju.

Monica och jag satt i köket o prata om allt o inget.

Så får Monica ett sms från sin dotter som vill att

Monica ska ringa upp omgående.

Och det gör hon och då visar det sig att det stora barnbarnet (snart 19 år) har kört

över foten på det mindre barnbarnet (17 år) med bilen.

Hur detta gått till vet jag inte.

Men det vart en vända till akuten för dottern och barnbarnet.

Tur i oturen var det inget fel på foten så det var

bara att åka hem och vila foten.

VILKEN TUR säger jag bara.


Sanna fick ju komma åter till akuten imorse då hon inte

ville stanna kvar över natten så ville man titta på henne igen idag.

Och idag konstaterade dom att det var FÖRSTOPPNING.

Så nu får dom allt se till så hon går på toa.

Hon är ju ett barn men mycket energi och "hon tar sig inte tid att gå på toa"

ni vet " ska bara göra detta först" sedan är det glömt.

Men det är ju inte sköt att vara förstoppad så nu kanske hon går

direkt när hon känner sig nödig.


Näää nu vart det massa skitsnack ;)


Så nu önskar jag er en fortsatt fin lördagskväll  





 
 
Ingen bild

Lena S

13 oktober 2012 17:58

Ja goa vänner är underbart att ha. Skönt att det inte var blindtarmen och att det gick bra för den andra tjejen också.
Kramis

 
lillis

lillis

13 oktober 2012 18:04

Visst är det skönt att ha goda vänner som ställer upp
Skönt att det inte var blindtarmen på Sanna
Ha en bra och skön kväll
Kram på dig vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

13 oktober 2012 20:31

Gulliga vänner ni har som ställer upp och hjälper till, gott att få detta gjort, hoppas inte höststormarna kommer och förstör det hela. Vilken tur att 17 åringens fot var hel, men nog känns den mörbultat ett tag framöver, man skall ha tur i oturen.
Så det gjordes inget för Sanna i går, det trodde jag, hoppas hon fick något lösande så magen har tömt sig, måste varit vidriga smärtor.
Sitter nu och tittar på Körslaget, höll på att glömma detta i kväll.
Kram min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

13 oktober 2012 21:47

Det var snällt av dom att hjälpa er,men det är det som vänner är till för...att ställa upp för varandra.God mat bjöd du oxå på;)
Vilken tur deras barnbarn hade ang.foten.Fast den lär nog vara öm ett tag framåt.
Hoppas att Sannas mage har kommit igång nu.Får sakta ner tempot så hon hinner med toabesök...men nu vet hon hur det kan bli!
Ha en bra söndag,vi har heldagsrep/kram

 
Maria

Maria

14 oktober 2012 10:15

Ja tänk vad snart olyckan kan vara framme. Det var ju gott att de inte var blindtarmen för Sanna, ja goda vänner skall man va rädd om dom är gott att ha. Klart man får berömma sig själv.
Ha en fin dag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

14 oktober 2012 10:47

uj, hur det kan bära till, skönt att det ingenting allvarligt hänt med foten, stackars Sanna, vad ont hon måste haft, jo, det gäller ju att sköta den biten också, tack för bloggadressen
bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Gittan

Gittan

14 oktober 2012 13:38

Jag du Vännen - det är tur dom finns..
Men så hemskt detta med barnbarnet..
Tur det inte var nått..
Ja det med förstoppning o sjukhus känner man igen..
Du gör alltid god mat å det tycker alla som äter den..
Ha en underbar Söndag..
Kramizzzz

http://gittansnyaliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards