~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Recept på Chokladrulltårta

Av Cina - 26 januari 2013 12:01

Delar med mig av detta recept.

KLICKBAR BILD

     


CHOKLADRULLTÅRTA.


12-14 BITAR.


3 ägg

1,5 dl strösocker

3/4 dl vetemjöl

3/4 dl potatismjöl

2 msk kakaopulver

1 tsk bakpulver

2 tsk vaniljsocker


FYLLNING

2,5 dl creme fraiche (ej lätt)

2 msk strösocker

1 burk mandariner (jag tog färska som jag skar i små bitar)


UGN = 250 grader


Gör så här

1. Vispa ägg och socker vitt o poröst.

Blanda de torra ingredienserna och

sikta ner dem i äggsmeten.

Vänd samman till en slät smet.


2. Bred ut smeten i en långpanna ca 30x40 cm med bakplåtspapper.


3. Grädda i mitten av ugnen i ca 5 min.

Strö lite socker på ett nytt bakplåtspapper och stjälp upp kakan på det.

Ta bort bakplåtspappret från kakan.

Låt kakan svalna under långpannan.


4. FYLLING: Vispa creme fraichen fluffigt.

Tillsätt sockret mot slutet av vispningen.

Blanda med väl avrunna mandariner.

Bred ut fyllningen på kakan.

Rulla samman från långsidan.

Ställ in rullen i kylen.

Skiva upp den i skivor straxt före servering.


LYCKA TILL!!!!


 
 
lillis

lillis

26 januari 2013 13:38

Tack för att du delar med dig av detta recept, låter så gott.
Önskar dig en bra lördag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
caritha

caritha

26 januari 2013 15:34

ÅÅÅ den såg smarrig ut måste pröva att göra den oxå du såå duktig.Ha en trevlig kväll kramen.

http://trollmor59.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

26 januari 2013 16:34

Det såg gott ut...mumsigt med mandariner o creme fraiche.C F är bra till det mesta.
Ha en trevlig lördagkväll.Det ska jag ha,ska strax iväg på 50årskalas;)/kram

 
Ingen bild

Love

26 januari 2013 19:01

Först såg jag din rulltårta och tänkte nej den kan jag inte äta om jag ska gå ner i vikt sen såg jag den underbara bilden om magen o kudden och ändrade snabbt åsikt så i morgon blir det av.
Keng vill att vi ska baka tillsammans.
Visst är Cellbes kläder både billiga o snygga. Har också köpt mycket därifrån o man vet storlekarna. Fina saker du köpt jag har inte kommit så långt ännu men köpa ska jag.
Får jag fråga dig vad du har för kraftdjur eller är det bara du som vet?
Tack för fina ideer ska göra det där med sockor o tulpaner det gillar jag.
Lev väl o ta hand om er så ni blir friska snart.
Kram min vän.

 
Malin

Malin

26 januari 2013 21:22

Men åh herregud vad smarrigt :D Måste jag pröva o göra nån dag här hemma :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

26 januari 2013 22:19

Nu gör du mig riktigt sugen så här på sena kvällen och det är sovdags om ett par timmar. När sonen och ett av barnbarnen var och hälsade på i veckan så gjorde jag kladdkaka med vaniljgräddglass till, innan kvällen var över så fanns det inget kvar, är så svag för allt som smakar som choklad.
Detta är nog den största boven för min viktökning under julvistelsen, fick 4 chokladkartonger, förövrigt så fanns det en uppsjö av allt gotta, vad gjorde jag ? jo frossade.
Spar inte ditt recept, men jag vet vart jag skall hitta det vid behov, snart har du en hel kokbok under dina rubriker.

Massor av kramar / önskar dig en fin söndag.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

27 januari 2013 10:41

låter gott men ingenting jag kan äta, tyvärr
Sv: jag har många buddhor inne, du vet att jag samlar på dem
en fin söndag till dig - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Bettan

Bettan

27 januari 2013 15:36

Muuuums!
Ja detta ska jag sannerligen pröva. Ser ju hur gott ut som hälst =)
Hoppas att allt är bra med dig för övrigt min vän. Massa varma kramar & en riktigt fin söndag önskar jag dig <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena S

27 januari 2013 17:49

Den ser jättesmarrig ut. Sparar receptet tills vidare.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards