~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 februari 2009

Ännu mer blommor..............

Av Cina - 28 februari 2009 08:47

Igår när vi var och handlade fick jag dessa fina underbara tulpaner av Håkan. Jag älskar tulpaner bland det finaste jag vet. Och särskilt dessa papegoj tulpanerna!!!!

Solen skiner även idag -4 grader just nu. Fåglarna kvittrar och det verkar som om det skulle bli en fin dag.



..................................................
.......................................

Sedan var det ju bok rea på ICA-MAXI så jag passade på att köpa en bok oxå. Jag gillar ju att läsa självbiografi så jag köpte denna. Tror nog att ni alla har hört talas om MIA TÖRNBLOM.




Beskrivning:


  

Från heroinist till Sveriges mest framgångrika vägledare

Att Mia Törnblom har ett stökigt förflutet är ingen hemlighet. I sina succéböcker och populära föreläsningar om självkänsla delar hon frikostigt med sig av sina egna erfarenheter. Men först nu berättar hon hur det verkligen var. Så dumt! är hennes efterlängtade självbiografi - en personlig berättelse om hur hon har tagit sig från djupaste självförakt till att respektera och älska den hon är.

Boken tar sin början under Mias sista dygn som aktiv narkoman då hennes tillvaro kantades av kriminalitet, missbruk, våld och sorg. Men då, när hon befann sig på botten, vände allt. Hon insåg att hon måste välja mellan att dö eller att överleva.

Med insiktsfullhet och humor skildrar Mia Törnblom hur hon blev nykter och drogfri. Hennes bok visar att förändring är möjlig. Alla kan lära sig att älska sig själva och att vända mörker till ljus.

Så dumt! ger svar på frågor som: Vad driver en människa att leva ett destruktivt liv? Vad krävs för att man ska finna kraften att vända om? Och hur gör man för att orka gå vidare trots att man skadat dem man älskar allra mest? Framför allt är det en berättelse om förlåtelsens läkande kraft.

Mia Törnbloms böcker Självkänsla nu! och Mera självkänsla! har blivit stora försäljningssuccéer, hennes föreläsningar är ständigt fullbokade.

 
 
AnnelieH

AnnelieH

28 februari 2009 09:19

Godmorgon, vilka vackra blommor! Min kärlek borde oxå ge blommor (skratt) kram!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Sari

Sari

28 februari 2009 11:29

Jag kan säga att den boken är bra!! Har den sedan tidigare...=)

http://frufiona.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

28 februari 2009 12:46

Tulpaner är så vackra!
Tusen tack!
Du har en Award att hämta hos mig!
Kramen

http://lenaochpudlarnas-blogg

 
Anki Enbom

Anki Enbom

28 februari 2009 15:25

Ja, visst är tulpaner helt förtjusande.
Ett underbart vårtecken på det som komma skall.
Ja, mig äger ingen är verkligen kanonbra.
Har snart läst ut den :)
Önskar dig en trevlig helg

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
gerty

gerty

28 februari 2009 16:26

Så fina blommor jag tycker också om tulpaner, den boken tror jag att jag skall införskaffa hörde en interju med henne det verkade bra

http://prilyckans

 
Ruth

Ruth

28 februari 2009 19:18

Tulpaner hör våren till och jag vet att du längtar dit. Glöm inte att lägga en matsked potatismjöl i vattnet, då viker inte blommbladen sig bakåt och faller ner på bordet när dom börjar gå mot slutet, utan står vacket uppåt, bara ett litet tips för dina tulpaner. Vackra blommor och säkert en bra bok. Förresten hur går det med koftan ?
Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

28 februari 2009 23:32

Tulpaner är ett härligt vårtecken. Jag köpte mig ett par buntar i går.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards