~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under oktober 2009

Av Cina - 24 oktober 2009 22:25

Idag har jag vart till pappa och hälsat på honom.

Det var bara bra med honom.

På skoj humör var han.

Vi fikade på hans rum och jag hade bullar med mig.

Han mummsade i sig 3 st stora bullar.

Han tyckte det var gott.

  

Han fyser ju så man får linda om han en filt när han sitter i sin stol.

  

3 st av dessa bullar smällde han i sig!

  

Ja ni ser ju vad han mummsar i sig...Skrattande

Och innan vi åkte till pappa så var jag upp på mammas grav med lite blommor och ett ljus.

   

Dessa blommor köpte jag idag. Lite höst färger.

   

Och så här fint var det på graven.

Ikväll skulle jag kolla på dansbandskampen men det var ju bara skit såjag kollade körslaget istället.

Var ju lite synd att Carolina åkte ut.

Ola hade kunnat fått åka hem i stället tycker ju jag.

Men men nu får vi vänta en hel vecka igen innan vi får se vad detta leder till.

Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin lördagskväll!

PS: GLÖM EJ ATT STÄLLA TILLBAKS KLOCKAN!!!! 

Av Cina - 24 oktober 2009 08:02


 

Du finns till av en anledning, du är ingen slump.

Du är en tillgång och du behövs.

Låt ingen annan eller du själv övertyga dig om något annat.

  

Av Cina - 23 oktober 2009 14:52

Ja då var det snart dags för mig att åka iväg och arbetsträna några timmar.

Kommer att göra 2 timmar idag i stället för 3 timmar.

Och hoppas på att kroppen INTE säger i från i morgon.

Vi ses lite senare ikväll...


..............................


Ja då var man hemma igen efter 2 tim arbetsträning.

Idag kändes det bättre.

Att bara få vara där 2 tim är nog det bästa för mig just nu.

Skall göra 4 tim i veckan i stället för 6 tim.

Sedan får FK säga vad de vill.

Ska ha möte med dom den 24/11.


........................


Jaha nu är det snart IDOL och det skall jag kolla på.

Sedan blir det sängen för imorgon ska jag hälsa på pappa.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt bra fredagskväll

Av Cina - 23 oktober 2009 08:15

Du har en ängel i din närvaro, håll utkik och var uppmärksam på de små tecken som ges till dig.

En ängel kan ta formen av en annan människa, barn och djur,

det gäller att öppet sinne för att kunna upptäcka den.



  

Av Cina - 22 oktober 2009 17:43

Jag har inte haft någon bra dag idag heller.

Kroppen värker och känner mig mer eller mindre bara som en stor skit!

Tråkigt när man mår så här och att man är tvingad att må skit.

Men FK gör ju bara sitt jobb.

Och jag gör som jag blir tillsagd med detta som följd...=((


Imorse satte jag en deg iallafall dum som jag är.

Men jag skall ju åka till pappa på lördag och då vill han ha en hembakt bulle.

Jag gjorde inte så många, för jag visste att jag inte skulle orka baka så mycket.


Så nu blir det att slänga upp fötterna i soffan o kolla på lite tv.

Skall försöka vara vaken sååååå att jag kan se INLÅST.

Sedan måste man ju titta på "Mammas pojkar" ett urlöjligt program.

Fast jag måste nog kolla hur det går där.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt bra kväll!




Av Cina - 22 oktober 2009 10:18

Det du sänder ut till din omgivning kommer du att få tillbaka, därför ges rådet till dig att du koncentrerar dig på det goda i livet, handlingar utförda med och i kärlek, detta kommer att sprida sig som ringar på vatten och du kommer få mer av detta tillbaka.

Rådet här är alltså att uppmärksamma vad det är för något du sänder ut till din omgivning så att du också får tillbaka det bästa möjliga.

Kärlek och förståelse möts med kärlek och förståelse.

 

  

Av Cina - 21 oktober 2009 16:58

Ja idag känner jag mig som jag anade. Slut på energi och ont i precis hela kroppen.

Inget har funkat idag. Var och handlade men ojojoj vad det tog emot ska jag säga.

Men det är bara att bita ihop och göra sina 3 timmar.

Första dagen är kanske värst.

Nu skall jag arbetsträna på fredag då blir det 2 dagar denna veckan.

Nästa vecka kommer jag bara ta en dag.

För det är väl inte meningen att man inte ska orka med sig själv.

Och jag vet ju att jag har tid på mig.

Här skyndar jag långsamt.


Vad hände igår på arbetsträningen då.

Jo jag var med en personal och en boende som skulle vaccinera sig.

Sedan vart det mat när vi kom tillbaks.

Ugnstekt fisk....dom äter ju efter LCHF-metoden det äter inga kolhydrater.

Riktigt god fisk var det.

Tittade mig omkring lite och pratade med de boende.

Pratade gamla minnen med en boende som jag känner sedan tidigare.

Det var skoj och se när personen lyste upp när vi pratade.

Ja man hinner inte så mycket på 3 timmar.

Men det var tillräckligt för mig, orkade inte ta in så mycket mer när tiden var slut.


Ikväll blir det att kolla Bonde söker FRU


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin onsdags em/kväll



Av Cina - 21 oktober 2009 08:51

   Vänd ditt ansikte emot ljuset, där finns inget mörker.

Känner du dig förvirrad, ledsen, besviken, arg, upprörd, orättvist behandlad, sårad, frustrerad?

Vänd då ditt ansikte emot ljuset och fokusera på det, där finns värme, kärlek, förståelse och helande.

  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards