~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

En annan variant av saffransbröd........

Av Cina - 22 november 2010 14:12

Ja som vanligt hittade jag ett recept som jag var tvungen att prova.

En helt ny variant av saffransbullar.

Tycker det är lite tråkigt med detssa "lussekatter"

Så idag så har jag bakat dessa saffransbullar.

KLICKBARA bilder

 

Ser ut som en helt vanlig slät bulle.

Men mycket godsaker i dom.

Och när man ska servera dom så ska dom se ut så här.

 

Och jag kan lova att de var väldigt saftiga och inte alls torra.

Så nu har vi saffransbröd så vi klarar oss.

Nästa omgång blir vanligt saffransbröd som

jag skall baka till Håkans syster och till min bror o hans familj.

Lite och stå i denna veckan.

Skall straxt göra degen till skurna pepparkakorna.

Så det får bli morgondagens göromål.


OBS: NY OMRÖSTNING


*************************************

Imorse tidig som sjutton eller tidigt o tidigt.

Åkte vi i väg ut till Eriksborg för jag skulle

ju röntga mina lungor.

Var där o betalade kl 7:50 och klockan 8:00 var jag ute igen.

Och då öppnar dom inte förrän kl 8.

Fast det var fullt med folk men så fort gick det för mig.

Skönt att man slipper sitta o vänta en halv dag.

Så nu är det gjort oxå.


Snöat av och till här idag.

Är lite vitt på backen men inget att tala om.


Ikväll blir det att kolla lite på tv.

Först förkväll sedan halv åtta hos mig

och sedan dansbandsbrudarna.


Önskar er en fortsatt bra måndag  



 
 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

22 november 2010 14:28

Men =O Förväntade ju mig ett recept på dessa bullar, vill oxå prova =(

Kan du inte skicka över det till mig eller lägga upp det på bloggen och meddela mig när dm är uppe?

http://gasoline.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

22 november 2010 16:21

Vilka fina saffransbullar du bakat ser väldigt goda ut. Vilken tur din släkt har att du bakar till dom.
Skönt att det gick snabbt att vara på röntgen i morse
En bra kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Calma

Calma

22 november 2010 16:32

Hej där,,
såg riktigt smaskens ut,,
blir det recept på dessa oxå?
ska göra dina adventsmuffuns i år igen,,sssåååå goda,
om du är intresserad ska jag skicka receptet på den goda fikonkakan(ja,man bör gilla fikon då),
och så ett på pepparkaksparfait,den är sååååå god,
kramen vännen:=)Calma

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Lena S

Lena S

22 november 2010 16:51

Bullarna ser smarriga ut. Kul att prova nya recept.
Skönt att röntgen är avklarar och att det gick så smidigt.

Ha en bra kväll...Kramis

http://nelasvarld.blogg.se

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

22 november 2010 18:38

Mums, som vanligt när man tittar in här så blir man sugen på alla möjliga saker :)
Nu blev ju jag mallig oxå :)
Men tycker själv att han klädde i slips.
Finns så mkt tufft att köpa till de små killarna..
Följer du böda camping ?
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

22 november 2010 18:58

hur var det med röntgen, var resultatet bra
jag har också vara på lasarettet idag
ha det gott vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena S

Lena S

22 november 2010 19:18

SV: Jag kommer nog inte heller orka 8-16 i längden men jag har inget val eftersom det inte är ett riktigt jobb så bryr sej inte FK det. Jag blir bara utredd om jag har jobb. Jag kan sjukskriva mej på eget bevåg men troligtvis går inte den igenom. Så det känns som jag sitter i en rävsax. Men ska ialla fall ringa FK imorgon och kolla om jag kan få sånt där högriskskydd så jag slipper karens om jag blir sjuk.
Kram

http://nelasvarld.blogg.se

 
agge

agge

22 november 2010 19:19

Ser jättesmaskiga ut ...Mmmmmmm

Var hittade du receptet på dessa godsaker

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Ingen bild

Yrsla

22 november 2010 20:59

HEJ , du duktiga bagerska !! Vad det ser gott ut !! Får man komma på en fika , tro ? *ler*
Lillungen igår på dina bilder , är oxå strålande goer !!
Fantastiskt att det kan gå fort på sjukan nån gång !! Gläder mig åt det , för annars är det tyvärr mycke negativt , som vi hör , och upplever ! (Jag jobbar ju i smeten oxå !)
Skön kväll , önskar jag dig !

 
Ingen bild

Karin

22 november 2010 22:48

Åh va gott med saffransbullar!Är det sen lite god smet i,mums... Lägger du ut receptet?Va skönt att det gick så fort på röntgen.Ha en bra vecka/kram

 
Ruth

Ruth

22 november 2010 22:59

Trotts att jag inte äter godsaker nu så hade jag inte kunnat motstå dessa, så jäkla goda dom ser ut att vara, fatta eller, känner smaken/doften när jag tänker på dom, kan jag ha smakat sådana förut tro ?
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

22 november 2010 23:28

Oj vad smarriga dom såg ut att vara :) mums! Kramar

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
caritha-

caritha-

23 november 2010 16:05

Mumsi så goda dom ser ut ska snart baka själv ha det bra kramen/caritha.

http://caritha-.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards