~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Cina - 2 oktober 2011 13:10

Ja det var en underbar dag vi fick på Kopparbergs marknaden.

Vi åkte halv 9 och komm upp vid halv 10 tiden.

Då hade vi även stannat o kissat...=))

KLICKBILDER

 

Taget när vi rastade hunden Wilma och mig.....=))

Våra vänner från Kolbäck var ju med och de hade sin hund Wilma med sig.


Ja åter till marknaden.

Alltså jag har aldrig sett sååååååå många knallar i hela mitt liv.

Jag det var nog 600 - 800 st skulle jag tro. 

Och jag kan ju säga att det var enormt mycket folk.

Det var som ett lämmeltåg av folk som gick.

De som kom sent fick nog parkera 5 km i från marknaden o gå in.

När vi åkte därifrån vid 14 tiden så var det kö in mot kopparberg.

Helt sjukt va folk det var.

Och man hade behövt 2 dagar på sig för att gå igenom området.

Iallafall så handlade jag ganska så mycket.

2 påslakarn sett, 2 underlakarn, rökta korvar, lufttorkat renkött, ett smycke, ett par örhängen, en sommar klänning, mjuk och hårt tunnbröd, en kasse matbröd,

1 kg hemmagjord kola, en mössa och strumpor (dock inte till mig) och

så köpte jag ett skal till min smartphone.

Jag vet ej om jag glömt något har jag säkert gjort

men det hela tror jag är med.


Här kommer lite bilder.

KLICKBILDER


 

Och så ett rosa/vinrött underlakarn till

Är nu tvättat o ligger i våran sängen.


Och så detta 2 påslakarn 2 örngott och så

ett grått underlakarn.

Kanon fin kvalité


Dennsa sommarklänning kostat 499:-

Nu 100:- och det är linne.

Bra att ha på resan till Turkiet 2012.   


Örhängena och häng smycket ser ut så här.

Känner mig som Laila Bagge hahahahahaaaa.

Här kan du se hennes smycket 

Kanske skicka efter det är frakt fritt.


   

Sedan tog jag bara lite bilder så där gick nästan inte att stanna o foto.

Vi en kanon parkering när vi kom så vi hade nog bara 100 m 

o gå så var vi inne på området.

Vi gick två gånger var bara till bilen o lassa av o sedan upp igen.

Gubbarna var kvar vid bilen kunde ju inte lämna

Wilma själ i den o inte ville vi ta in henne på

marknadsområdet för så hade hon väl blivit ihjäl trampad.

Men det gick ingen nöd på gubbarna de hade fika korgen o så

tittade de på en himla massa folk.

När vi åkte hem så stannade vi i Skinnskatteberg och åt mat.

Jag åt mos och stekt spätta med remuladsås och det var jätte gott.

Sedan lämnade vi av vårt sällskap i Kolbäck och

styrde kosan mot Västerås.

Om ni undrar om jag var trött i ben o fötter  

så jag jag bara svara JAAAAAA på frågan.

Gick i säng mycket tidigt igårkväll.

Men vi var verkligen nöjd med denna soliga o fina dag.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin söndag  


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards