~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Cina - 7 december 2012 17:32

Ja idag undrar jag vad det är för fel på potatisen.

Blir bara så irriterad gjorde en potatisgratäng idag

och ställde in den i ugnen 15:30 och kl 17:10 så var den

inte klar, potatisen är hård precis som den var när jag

satt in detta.

Och jag snålar inte med grädden har även creme fraiche i.

Nu tog jag ut den för den kan ju inte stå där i ugen

hur länge som helst, men nääääää går inte att äta.

Ja Håkan äter av den men INTE jag.

Tycker inte om när potatisen är nästan rå.

UNDRAR VAD SOM ÄR FEL!!!!????

Visst man kan förkoka potatisen det vet jag men det ska

man inte behöva göra tycker jag.

Förresten så har jag aldrig förkokat förr.

Jaja nu lägger jag detta problem åt sidan.


Vad har jag gjort annars idag då jo jag har bakat

KLICKBILD

 

Ja sa ju att bageriet var stängt men jag hade öppet 

ett tag på förmiddagen.

Min brors pojk Fredrik som bor i Stockholm vill

gärna ha "farmors tekakor" alltså min mammas tekakor.

Det är ju mammas ett recept som jag har.

Så visst slängde jag ihop en deg o bakade ihop

42 st till honom och hans sambo.


Lite små snö kommer det hela tiden -7,9 grader just nu.

Fast jag tycker det räcker med snö nu.

Hoppas solen tittar fram imorgon o att det är lagom kallt.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin fredagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards