~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Hård diskussion idag...........

Av Cina - 17 november 2009 18:27

Ja idag var vi till sjukhuset för Håkan skulle på återbesök efter sin hjärtinfarkt.

Men det var inte till DR han skulle idag som vi trodde utan det var till en

kranskärls sjuksköterska som skulle ha ett uppföljnings möte med honom.

Så jag fick vara med där oxå.

Han fick ju ROS för att han slutat röka.

Men annars var det bara pekpinnar.

Inte lätt att leva efter hur dom säger man ska göra.

Utan man måste ju utgå i från VAD VAR OCH EN KLARAR AV!

ALLA SOM FÅR HJÄRTINFARKTER KAN JU INTE HA SAMMA PROGRAM!

Jaja det tog en timma där och det vart en hård diskussion.

Sedan vart det tal om vaccination o hon skulle höra

om Håkan var i riskgruppen han har ju diabetes, högt blodtryck, astma, lite kol,

och sedan nyss haft en hjärtinfarkt.......men nääääääää han var ingen riksgrupp.

Jag undrar varför de skriver i tidningarna att dessa är en riskgrupp för då.

Jag fattar då inget av det.....men en kanske inte är meningen heller.

Efter att vi vart där så åkte vi och tog en fika på Brynolf bagaren här på Erikslund.

Och där utanför träffade jag på min bror och Johan de var här i stan ett ärende.

Var sedan in på Jula och handlade diverse saker och sedan Willys för att ta hem lite mat.

Så nu har även denna dag gått.

Nu blir det lite tv skall se plastikoperationerna som e på tv4+.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin tisdagskväll



 
 
Malin

Malin

17 november 2009 22:46

Ja man kan undra vad dom håller på med egentligen. Håkan är ju verkligen i riskgruppen när man ser vad du skrivit.
Mamma är i riskgruppen och hon har "bara" astma och kol" Man blir tokig på dom!
Kram

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
Sonhustrun

Sonhustrun

17 november 2009 23:21

Ja man kan ju bli irriterad för mindre...Jag fattar inte heller varför man då ska ha vaccination och olika riskgrupper för vilka som ska ha vaccinet eller inte om man ändå inte följer det...
Kramkram

http://frufiona.wordpress.com

 
Inger

Inger

17 november 2009 23:26

Vad skönt att du var med honom..
Men vad konstigt. Han var väl i riskgruppen..Ibland undrar man vad de går efter....
Kramkramen..

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
lillis

lillis

18 november 2009 07:14

Håkan är väl i riskgruppen om någon,jag funderar vad dom går efter
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
agge

agge

18 november 2009 09:01

Låter ju helt sjukt att inte Håkan är i riskgruppen....Klart han är...Vilka kriterier är det annars.-----grrrr

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Kram Ruth

Kram Ruth

18 november 2009 10:16

Vet inte vad man skall säga, det är ju sjukt om något, klart han tillhör HÖG-risk gruppen om någon. Kan inte fatta hur dom kan säga så, ring en annan läkare för så får det inte gå till. Hörde på radion att alla som har avlidit i denna grissjukan har varit män, ruskigt faktiskt.
Ha en fin dag och sköt om er.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

18 november 2009 15:35

Visst tillhör Håkan riskgruppen, det är jag helt säker på såvida ert landsting inte infört egna regler.
Jag hoppas Håkan åker iväg och får sin spruta så att han inte råkar ut för influensan.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards