~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Gråkallt som tusan......

Av Cina - 24 oktober 2011 21:12

Usch idag har det var sååå där gråkallt.

Har faktiskt vart ut idag.


Imorgon skall en av mina katter åka till

vetten för att bli rakad.... stackarn.

Synd om den.

Men den får ligga under mitt täcke sedan.

Är ju som så att jag har tre st av samma ras

och ingen har lika päls.

Cromiz har inte haft en enda tova.

Elvis har haft någon enstaka.

Men Gizmo han har hela pälsen full av tovor.

Och det beror på att han utsöndrar så mycket fett.

När han imorgon är rakade så kan man

känna hur fettig han är i huden.

Synd att det vart nu till vintern men kan inte göra något åt det.

Det spelar ingen roll vad jag gör mad hans päls så får han tovor.

Och denna ras ska inte få tovor sägs det ju.


Jaja nu e det som det är med denna sak.


Önskar er en fortsatt fin kväll  

 
 
Maria

Maria

24 oktober 2011 22:39

Ja det är eländigt när katter blir så där toviga och inte är de alltid så lätt o borsta dom heller. Hoppas du mår bättre i magen idag, att stressen lagt sig lite.
Kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Malin

Malin

24 oktober 2011 22:59

Tråkigt med missen :( men bra att man kan göra ngt åt det iaf! .. hehe han får gotta sig under mattes täcke i värmen :)
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

24 oktober 2011 23:08

Jobbigt när pälsen tovas, vet hur det är har haft 2 perserkatter, det var kamm och borste varannan dag. Behövde inte raka, men någon liten tova fick klippas så det inte skulle göra ont. Jag badade dom också en gåg varje månad. Eftersom jag började direkt efter att dom köptes in så var det aldrig något problem, fräsa kunde dom göra, men aldrig bita eller klösa, bara markera. Saknar faktiskt mina pizzer.
Lycka till i morgon.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 oktober 2011 06:17

Stackars liten, hoppas att det går bra för honom i dag.
Önskar dig min vän en bra dag
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
annemon

annemon

25 oktober 2011 09:17

Ja det är inte roligt när dom får tovor ,vi hade en blandning av norskskogskatt "tror vi att det va" ja egentligen var det dotras,
(det var på den tiden hon bodde hemma)det var jobbigt att försöka få ut dessa tovor, om det nu gick, ibland fick man ta till rakbladet. Önskar er lycka till med tovorna. Skönt när dessa tovor kommer bort.
Ha en bra dag.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Love

Love

25 oktober 2011 14:31

Bra att du kan klippa så tovorna kommer bort för det gör ju ont när det stramar. Våra skogisar har tack o lov inte pälsar som tovar sig utan det räcker med en genomkammning för att få bort all löst.
Värre med hunden som jag nu ska klippa själv. Tur att vi bor på landet så han slipper skämmas. Har aldrig gjort det förr men måste ju lära mig.
Solskin här i dag och jag är lite piggare och hoppas kunna åka och hälsa på dotter i morgon.
Besvärligt med din mage men stress kan utlösa det mesta. Hoppas det går bra för dig på fredag och att du sen känner dig lugnare.
Mannen damsuger så jag får väl ta itu med något lättare kanske ladda tvättmaskinen det ska jag väl klara av.
Ha det så bra.
Kram
Love.

http://vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards