~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Orkar ni se mera.......

Av Cina - 3 december 2011 15:38

Hoppas ni orkar se lite mer foton.

Är ju roligt att få dela med sig av sina barnbarn.

KLICKBILDER


Här kommer Lilla Maja 

     

Ja jag tycker bilderna får säga sitt.   


********************************


Vid halv 10 tiden idag så åkte vi ut för att handla lite

julklappar och födelsedagspresent till Maja.

Och när jag kom ut till garaget idag så finns det ett träd bakom ett hus.

Och jag kände inte igen fågelkvittret på en gång.

Men såg ju att det var massor med fåglar i trädet.

Så jag gick närmare o kollade och det var SIDENSVANSAR

Försökte ta en bild med mobilen men tyvärr

syns det inte att det är just sidensvansar.

Men ni får se det iallafall.



Ja sedan åkte vi till ÖB där handlade jag lite smått o gott

Bland annat 2 av denna fina ljuslykta

Tycket dom var så fina.


Sedan idag fick ICA MAXI påhälsning av oss.

För där skulle jag köpa en julklapp så då passade vi på och handla oxå.

Köpte mig 4 st hyacinter som jag bara älskar.

Funderade hur tusan jag skulle arrangera dom.

Men så här vart det.


Fattas bara lite röda rosetter så blir det nog bra.

Jag tycker inte att det luktar lika gott om dom som

det gjorde förr i tiden.

Men klart det finns ju många med allergi.

Så att det även fanns luktfria men då kan man ju lika

bra köpa dom i plast tycker jag.

Fast bra att det finns för dom som har just allergi mot starka dofter.

När man var barn så luktade ju hela rummet av hyacint doft.

Ohhh jag kan ännu känna doften  



Imorse var det väldigt kallt o halt på vägarna.

-3 grader hade vi och nu spöregnar det.

Underligt väder vi har tycker jag.


Nu önskar jag Er alla en fin lördagskväll   

    

 
 
annemon

annemon

3 december 2011 16:13

Med andra ord en händelserik dag för dig. Så fint du gjort med hyacinerna och visst doftar dom gott,fina lyktor som du köpt.Mysiga barnabilder du bjuder på.
En trevlig advent önkar jag dig.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

3 december 2011 16:14

Jätte söt hon är lilla Maja. Bilder är alltid roligt att titta på så de kan man inte få mycket av tycker jag. Ha en fortsatt trevlig lördag. Kram Anette

http://nettan68.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

3 december 2011 16:40

Stor hon blivit maja :) Himla söt!
Jätte mysig lykta och super fint du gjort med blommorna! :) jag har två stycken,en rosa och en lila men den rosa ser så skranglig ut :D haha!
Hoppas ni får en bra kväll!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

3 december 2011 18:15

Visst är det trevligt att få visa upp sina små, hon är söt lilla Maja.
Så mycket ni hunnit med denna lördag, här har de inte hänt nåt inte ännu i alla fall.
Adventskram från torpet

http://torparmor.blogspot.com

 
ansepanse

ansepanse

3 december 2011 19:15

vad söt hon är lilla Maja :)
oj vad många sidensvansar det finns i det där trädet, visst kan vi se dem
jag är allergisk mot den starka hyacintdoften
ha en fin kväll nu - bamsekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

3 december 2011 19:21

Så söt och fin hon är lilla Maja. Jag kan tyvärr inte ha Hyacinter tycker att dom luktar så starkt och så får jag huvudvärk.
Ha en skön kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

3 december 2011 22:54

Inte tröttnar man att se bilder på dom små barnen, Maja är ju så sockersöt och hon är ju inte så ofta exponerad här på bloggen, kul att se denna sötingen också.
Vilken fågelskara du såg i trädet, hade du inte skrivit att det var sidensvansar så hade jag gissat på kajor för dom sitter ofta i stora flockar i träden.
Söta ljuslyktor och Hyacintgruppen blev fin, har också köpt 2 men vet inte vad jag skall sätta dom i ännu, synd att dom hinner blomma klart till jul, det är riktiga juldofter även för mig.

Nu regnar och blåser det, så trist. Kram min vän !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

4 december 2011 01:36

God natt!Klockan är 1.30 o. Putte,Emma o hennes föräldrar har nyss åkt hem(+Jenna).En väldigt trevlig kväll.Roger åkte lite tidigare,han skulle skjutsa hem sin dotter som varit på tjejkväll.
Hon är så söt lilla Maja,tänk snart ett år!
Ha en bra 2:a advent/kram

 
Corina

Corina

4 december 2011 06:08

Söt är hon :) Gillade den där ljuslyktan ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

agge

4 december 2011 10:07

Viklka underbara bilder på lilla Maja.
Vilken fin ljuslykta du hittat och vad fint du fick till det med hyacinterna.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards