~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Cina - 22 december 2011 17:25

Oj vad fort denna dag har gått då.

Började imorse och skala potatis till

brors janssons frestelse.

KLICKBILDER

Och så här vart den när den vart klar.

Jag använder både grädde och cream fresh till den.

Den blir såååå krämig av det.

Använder även det när jag gör potatisgratäng. 


När den var klar så satte jag in våran skinka.

Och nu är den precis grilljerad och klar.

Jag köper färsk rimmad skinka och ugnsbakar min i folie.

Det tar lite tid men tycker det är godast så.

De färdig kokta tycker jag är som gummi.

Men det är ju vad jag tycker.

Nu grilljerade jag min med HOVMÄSTARSÅS

så att de gjorde det på tv så nu provade jag.



När jag var ner på stan igår så fanns det så här fina granar efter Stora gatan

   

Tyckte den var riktigt fin faktiskt


Imorgon ska vi hämta Sanna vi 10:00 så

åker vi en tur till Köping till brosan med sill, jansson och lite matbröd.

Ska upp på kyrkogården oxå.

Sanna är ju ledig från dagis imorgon så då tänkte jag att

hon kunde hänga med oss istället för att fara ut med

mamma o pappa o lillebror och handla.


Skönt att denna dag är slut.

Känner mig lite trött men jag får inte vila ännu.

Skall göra två jansson till som ska med på julafton.

För vi firar julen hemma hos Patrik med familj + många flera..=))

Men dom gör jag imorgon eller på lördag förmiddag.

Sedan skall jag koka tomtegröt på juldagen för då skall 

vi fira lite jul hos Johan o hans familj.

Så då kommer även min bror med familj och så Patrik med familj.

några dagar är uppbokade men annandagen då ska vi vara hemma.


Nu önskar jag alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards