~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Annandag jul........

Av Cina - 26 december 2008 16:23

Ja då har vi kommit hem från mamma o pappa och vi fick jätte god mat.

Först fick vi lite sill o potatis som hör julen till :)) och sedan vet mamma att jag älskar kalkon o vad tror ni vi fick....JO KALKON och det var kanon gott. Åhhh jag är fortfarande mätt. Sedan fick vi hemgjord glass och hallon o smultron till. Sedan vilade pappa på soffan i köket o Håkan på soffan i vardagsrummet....ja det gäller ju på att äta...=))

Mamma och jag plockade undan o diskade. Och sedan var mamma ut och fyllde på fågelmatarna så fåglarna fick lite mat oxå. Ja sedan vart det kaffe och lite goda kakor som även dom mamma vet att jag älskar. Så fytusan vad jag har ätit idag. Sedan kom min syster efter att hon jobbat klart och hon skulle åka iväg till Arboga och Ö&B för att inhandla sig en matta. Så då sa jag att mamma o pappa kunde följa med så de kom ut lite. För vi skulle ju ändå åka hem till våra kissemissar. När vi kom hem så åkte vi ut på Hälla för jag skulle köpa syrrorna varsitt mobilsmycke, var ju så att jag köpte ett till mamma o mig till julen o då ville dom ha lika. Det fanns på Guldfynd och det var rosabandet och så var det ett rosa hjärta på. Dom var så fina o så stödjer man ju bröstcancerfonden oxå. Så nu har jag köpt varsitt till syrrorna. Oh fytusan så mycket folk det var där o klockan var ju nästan 15:30. Folk kom med massor av kassar o det var folk o bilar överallt. Jag handlade på mindre än 5 minuter så det var snabbt avklarat. Hade aldrig kunnat gått in längre i gallerian. Tur att Guldfynd ligger alldeles innanför entrén.


Måste få visa LITE av mammas tomte samling. Hade kameran med idag men det vart inte så mycket kort tagna som vanligt. Men här kommer det 2 bilder iallafall.

Tomtarna som mamma har i hallen när man kommer in.


Tomtarna som står på golvet i vardagsrummet, dom är såååå söta alla.



Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt trevlig ANNANDAG!

Jul
 
 
Malin

Malin

26 december 2008 16:44

Jätte fina bilder=) söta tomtar!
Låter som ni haft en bra dag.
kramar

http://vingklippt

 
lillis

lillis

26 december 2008 17:54

Vad söta tomtar din mamma har
En stor jul kram till dig
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
caritha

caritha

26 december 2008 17:58

Söta tomtar din mamma o pappa har kram/caritha

http://caritha

 
Inger

Inger

26 december 2008 18:11

Jisses vad tomtar,..söta..Låter som en jul med mycket god mat..tänk att man tycker det är gott varenda gång man äter,denna julmat... hihi..
God fotsättning till dig..kramen

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
babymyz

babymyz

26 december 2008 22:27

Hejj och god fortsättning fram till nyåret,hoppas du haft dt fint över jul o så..
kram babymys
Ps: har fåt så mkt beröm för din banner eller vad man ska kalla den ,den välkommen skylen jag fick av dej.. blev så nöjd..
kram

http://www.metrobloggen.se/marilouise

 
Annelie H

Annelie H

27 december 2008 09:17

Men vilka vackra tomtar! Vilken tur att du hade kameran med dig.. Min kamera är "skit" men jag fotade i skogen i går (ha).
Det är härligt med familjen...
KRAM!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

27 december 2008 17:50

Jag har också en av dom där tomtarna. Den som spelar dragspel såklart *S*.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

27 december 2008 22:25

Det var en fin tomtesamling din amma har. Kalkon tillhör en av mina favoriträtter. Men tyvärr är jag ganska ensam i vår familj om att föredra den maten. Men vi har ändå en kalkonmiddag någon av juldagarna.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
babymyz

babymyz

28 december 2008 19:17

Gud vad fina tomtar,riktigt avis på din mamma:)

http://www.metrobloggen.se/marilouise

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards