~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 26 december 2008

Av Cina - 26 december 2008 16:23

Ja då har vi kommit hem från mamma o pappa och vi fick jätte god mat.

Först fick vi lite sill o potatis som hör julen till :)) och sedan vet mamma att jag älskar kalkon o vad tror ni vi fick....JO KALKON och det var kanon gott. Åhhh jag är fortfarande mätt. Sedan fick vi hemgjord glass och hallon o smultron till. Sedan vilade pappa på soffan i köket o Håkan på soffan i vardagsrummet....ja det gäller ju på att äta...=))

Mamma och jag plockade undan o diskade. Och sedan var mamma ut och fyllde på fågelmatarna så fåglarna fick lite mat oxå. Ja sedan vart det kaffe och lite goda kakor som även dom mamma vet att jag älskar. Så fytusan vad jag har ätit idag. Sedan kom min syster efter att hon jobbat klart och hon skulle åka iväg till Arboga och Ö&B för att inhandla sig en matta. Så då sa jag att mamma o pappa kunde följa med så de kom ut lite. För vi skulle ju ändå åka hem till våra kissemissar. När vi kom hem så åkte vi ut på Hälla för jag skulle köpa syrrorna varsitt mobilsmycke, var ju så att jag köpte ett till mamma o mig till julen o då ville dom ha lika. Det fanns på Guldfynd och det var rosabandet och så var det ett rosa hjärta på. Dom var så fina o så stödjer man ju bröstcancerfonden oxå. Så nu har jag köpt varsitt till syrrorna. Oh fytusan så mycket folk det var där o klockan var ju nästan 15:30. Folk kom med massor av kassar o det var folk o bilar överallt. Jag handlade på mindre än 5 minuter så det var snabbt avklarat. Hade aldrig kunnat gått in längre i gallerian. Tur att Guldfynd ligger alldeles innanför entrén.


Måste få visa LITE av mammas tomte samling. Hade kameran med idag men det vart inte så mycket kort tagna som vanligt. Men här kommer det 2 bilder iallafall.

Tomtarna som mamma har i hallen när man kommer in.


Tomtarna som står på golvet i vardagsrummet, dom är såååå söta alla.



Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt trevlig ANNANDAG!

Jul
Av Cina - 26 december 2008 09:25

Ja då var snart julen över och det är skönt tycker jag. Julafton var Håkan och jag här hemma och vi åt lite mat o kolla lite på tv. Igår juldagen var vi bjudna till KOlbäck tiill våra vänner Kjell o Monica på mat. Och det var trevligt att prata bort en stund med Monica. Hon färgade mitt hår och så la hon i lite slingor, mewn jag får se om jag tar och färgar om håret för det vart lite konstiga färger på slingorna men det spelar ju ingen roll för idag kan man ju ha alla dess färger.....=)) mina går lite åt de guldorange.

Men vi får väl se vad det blir. När vi kom hem så kollade jag på "Bonde söker fru" och ja det vart ju iallafall ett par som ska gifta sig.


Idag annandagen är vi bjudna till Mamma o Pappa på mat kl 12. Skall bli trevligt att prata bort en stund hemma hos dom oxå. Skall åka o köpa med mig lite fågelfrö blandning till deras fåglar som snart äter dom ur huset.

Och julklapparna från oss fick dom ju redan i måndags.  Håkan o jag fick julklappar av mamma o pappa  vi fick en chokladask och pengar.

Av son o sonhustru fick Håkan en fleeströja och jag fick 12 nr av hemmets veckotidning o en ny årskalender att sätta på väggen. Håkan o jag vi ger inte varandra några julklappar. Men han vill köpa en sak till mig men det blir på måndag och det får ni redan på då vad det är....=))

Ja vi hade ju köpt micron åt oss själva oxå o den var ganska så avancerad tyckte jag i början men nu börjar jag fatta hur den funkar!


Lite pudersnö har vi här och det var -7 grader igårmorse.



Nu önskar jag alla mina bloggvänner och läsare en GOD FORTSÄTTNING.






Jul

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards