~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Fikagäster idag......

Av Cina - 14 november 2011 17:22

Imorse vid 9:30 ringde Sanna och frågade om hon fick komma o fika.

Visst fick dom de, Sari var ledig idag och har nu bara

3 arbetstillfällen kvar sedan går hon på mammaledighet.

Så kom dom o fika o så vart det ju tv för Sanna inget ovanligt.

Och så kela hon med Cromiz (är ju hennes katt fast hon bor här)

ja så säger hon ju men så är det ju inte men men.........

Så idag gav hon Håkan en 20 lapp till mat till Cromiz.

Sanna pratar med Cromiz o Cromiz hon bara ligger på golvet

och kråmar sig, och Sanna säger "hur mår du lilla gumman"

"hejdå lilla gullunge" m.m

Ja Sanna tycker verkligen om Cromiz och Cromiz tycker om Sanna

det märker man verkligen de andra kryper undan men inte Cromiz.

Jaja nog om detta.


Jojust en sak till när Sanna satt o kolla på tv idag

så skriker hon MAMMA JAG HAR EN LÖS TAND.

Och mycket riktigt så hade hon en lös tand där nere.

Är det inte lite tidigt att tappa sina tänder 

när man fyller 5 år på Måndag nästa vecka.

Kanske det inte är bara jag som inte kommer ihåg.


Idag har det vart kallt men solen har hittat fram lite då o då.

Men känns nu att det blir en kall natt.


Vad har jag gjort idag då......ja inte ett dugg mer än tvättat

3 maskiner tvätt det var tidigt imorse.

Har bytt i sängen o då vill jag tvätta allt på en gång.

Sedan hade jag lite annat som oxå skulle tvättas upp.


Ikväll blir det tv som vanlig när det e måndag.

Mycket som ska ses då.

Sjukhuset, Halv åtta och så bönderna får man ju inte missa.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  

 
 
Corina

Corina

14 november 2011 17:46

Det är nog inte så ovanligt att börja tappa tänder redan så tidigt som vid fem år har jag förstått....så ni kan nog vara lugna på den fronten :) Så kul med fikafrämmande, jag hade nog hellre suttit hemma å fikat istället för att sitta på meningslös utbildning denna dagen...kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

14 november 2011 18:11

Trevligt med fikabesök.Det är ganska vanligt att de börjar tappa tänder vid 5.A-K tappade sin första på födelsedagen.
Har oxå tvättat idag o.klippt mej.Nä bara toppat.
Kolla in på TV kanal7(tv4+)kl.21.00.Det okända,är inspelat i Nannberga,Arboga.Marit som deltar är med i vår teater.
Ha det bra i kylan/kram

 
Ruth

Ruth

14 november 2011 19:05

Sanna är för härlig, ge pengar så Cromiz får sig mat haha, så underbart. Djur och barn har en speciell kemi, tycks som dom alltid kommer överens och talar samma språk.
Så roligt för Sari att få sin lilla knoddis och få mammaledig, förstår att hon väntar och längtar. Jag skall inte sätta på TV förens 21 på 7:an, Det okända missar jag inte. Skall dammsuga om en stund. Ensam mamma söker har jag droppat denna omgången, men Bonde söker fru, det följer jag.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

15 november 2011 06:46

Vad kul att lilla Sanna och mamma Sari kom på lite fika. kan tänka mig att dom väntar och längtar efter den lilla killen nu.
Ha en bra dag min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

15 november 2011 08:26

Kul med fika besök.Vad bra att Cromiz & Sanna trivs så bra ihop.
Ja vill minnas att man började bli tandlös 6-7 årsåldern, men det är nog olika,eller så har man glömt.

SVar: Tack, visst är dom mysiga, skönt att gå där.
Ha en bra dag.

http://annemon.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

15 november 2011 10:23

jo det är tidigt att tappa tänder vid knappa 5 års ålder så du kommer ihåg rätt
vad härligt att Sanna har en så fin relation till en av dina katter
en fin dag till dig vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Monica

Monica

15 november 2011 16:36

Kallt här hela dagen mot igår då det var lika många plusgrader som minusgrader som det var i morse när jag kom upp vid sextiden.

Bönderna såg du väl inte igår kväll,det är väl inte förrän i morgon...jag tittade på halv åtta hos mej och pengarna på bordet,sen kröp jag ner i sängen och läste en stund innan det var dags att släcka lampan och sova.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards