~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Cina - 17 november 2011 17:25

Ja som jag tidigare skrivit så är jag en stor älskare

av skinkaladåb som kommer nu till Julen.

Och jag har redan nu börjat kolla om det finns men än är det lite tidigt.

Men jag är ju sååååååå sugen.

Så började jag ju tänka efter att Farmor och jag har ju både stoppat korv

gjort sylta, bakat blodpaltbröd och just aladåb.

Tänkte att det kan ju inte vara så svårt kollade på nätet men nääää

var inte sådan som jag ville ha.

Men så idag kom jag på att man kan ju köpa vanlig kokt skinka i bit

och sedan skära den i tärningar o så göra själv.

Och kan ni tänka er jag har gjort min första aladåb 

i mitt vuxna liv.

KLICKBILD

Nu hoppas jag att det stelnar och blir gele.

Ska tala om imorgon hur den smakade om den är godkänd. 

Har även tänkt mig att försöka ge mig på att göra grynkorv själv 

men jag får se hur det blir med den saken.

Tänk så mycket fjälster man skrapat i sina dagar.

Ja på den tiden var det ju gristarmarna man skrapade till korvskinnet.

Det är nostagi på högsta nivå må jag säga.



På fm var vi till Kolbäck så Håkan fick klippa sig.

Monica fixar ju det åt honom.

Sedan hem o fixade aladåben.

Nu har jag en brun pepparkaka i ugnen gjord men Turkisk Yoghurt i.

Den är verkligen god du hittar receptet under mina recept här på bloggen.


Nu är det dags att ta hand om disken eller plocka in i diskmaskinen.

Vart mycket disk efter allt detta.

Imorgon blir det att ta en sväng till Hallsta och deras köttbod.

Sedan skall jag gå o kolla om de har en tröja som jag har fått för mig att jag ska ha.

Såg den på marknaden i Kopparberg o nu står det en kille och säljer kläder

i Hallsta imorgon så nu skall jag dit o kolla om han har den.

Och har han den så får den följa med hem o ni får se den imorgon.

Men med min otur så har han den väl inte.

Och jag kan inte fatta varför jag inte köpte den i Kopparberg.

Men det var ju som så "att en storlek passar alla" men det gör det ju inte.

Nu när jag gått ner så mycket i vikt så kanske den passat.

Ja jag provade den inte ens då utan fnös o sa att det passar inte alla och så gick jag vidare.

Och idag får jag bitter ångra det men men inget att göra åt nu.


Oj detta vart ett långt inlägg var inte alls meningen när jag började.


Men nu önskar jag era alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards