~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 19 november 2011

Vad ska jag skriva.......

Av Cina - 19 november 2011 19:37

ja det är frågan jag ställer mig idag.

Har inget att skriva om eller jo det har jag

väl men kan inte skriva om det just nu.

Hostan sitter verkligen i kan jag säga.

Verkligen HATAR denna hemska hosta.


ALADÅBEN var såååååå god så det anar ni inte.

Undrar varför så många är emot aladåb.

Är det gelen som gör att folk inte äter det.

Jag fattar inte varför.

Gelen är ju förtusan bara vatten, buljong och salt

sedan tillsätter man ju gelantinblad.

Finns ju inte en enda fettgnutta på detta.

Jaja jag äter det med god aptit på mackan.


Önskar alla en fortsatt fin lördag  

 
 
Ruth

Ruth

19 november 2011 20:02

Det är många som ratar aladob, kan det bero på att gelatin är gjord av grissvål, men det finns ju i godis också som bindmedel, men det är inte så många tänker på det. Man kan göra aladob på mycket, bara fantasien sätter stopp.
Kram min vän, hoppas du får en fin dag i morgon.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

19 november 2011 21:41

Det var en envis hosta du har fått,hoppas den går över snart så du kan sova på nätterna.
Nu har vi haft en trevlig kväll med barn med respektive och alla barnbarnen utom Johan som jobbade,men han fick en pizza ändå som jag skickade med hem till honom.
Natti natti

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

19 november 2011 21:43

Jag ska nog göra en aladåb till jul.gjorde du bara på skinka och buljong och gelatin?
ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

caritha

19 november 2011 21:47

Jag älskar aladåb fast jag vill ha den med dill i men svårt att få tag i.Hoppas din hosta går över men jag är inne på 3veckan o fytusan så dålig ja varit har ännu hosta ont i knoppen m.m men går väl över någon gång haha sov bort nästan hela förra veckan ju ha en trevlig kväll kramen/caritha.

 
Ingen bild

Karin

20 november 2011 01:34

Jag gillar inte gele´n runt köttet (el.laxen när man gör inkokt.)
Fast det kan man ju peta bort...
Städat o putsat idag sen till teatern.Imorgon är det sista föreställningen.Det är med blandade känslor-skönt att bli ledig men jösses vilket härligt gäng.Man får minnen för livet det är då säkert.
Hör av mig när jag vaknar/kram

 
Corina

Corina

20 november 2011 06:41

Gelen är äcklig.....så är det bara. Det är som när folk påstår att fiskbullar är goda ! Blä, bara konsistensen får det att vända sig i magen:( Kram å krya på dig !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

20 november 2011 10:31

Så jobbigt med hostan som inte vill ge med sig :(( förstår att du e redigt trött på den nu!
Aladåb har jag faktiskt aldrig smakat,kanske ska prova nu till jul när mamma köper hem sån :)
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

20 november 2011 10:40

Ska du aldrig bli av med din hosta.
Jag gillar inte aladåb tack vare gelen.
Ha nu en skön söndag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

20 november 2011 11:17

Aladob som är så gott med rödbetsallad till. Nu väckte du tankar på julemat hos mig -:) Hoppas hostan blir bättre. jobbigt med sån. Tack för kommentar, publiceras ej för vissa ska inte få luska ut nåt än. Du har rätt i att vädret här nere är bättre för reumatiker, jag lade av med kortisonet när vi kom ner och visst, frisk är jag inte men jag fukkar lika bra som hemma med kortison. Kanske vi flyttar för gott när Janne inte orkar sköta huset i Färna, men inte än på många år (hoppas jag) Svenska sommaren vill jag ha

http://htp://farna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

20 november 2011 11:19

Inte aladåb här heller men visst äter jag om det bjuds.
Visst är det typiskt när man inte köper det man vill ha så ångrar man sig och ofta är det slut. Brukar göra så och sist var det en fotoram i Trelleborg. Jag funderade på att köpa två men det blev en.
Ångrade mig hemma men hade tur för på Guldfynd i Örebro hittade jag samma. Kanske man lär sig av misstagen.
Jobbigt för dig med hostan. Vilken hostmedicin har du?
Leif får ofta svår hosta och då hjälper Coccilana Etyfin eller Exolyt.
Kryapådigkram vännen.

 
annemon

annemon

20 november 2011 12:39

Det var väl bra att du blev nöjder med din aladåb. Tråkigt att behöva gå och dra med hosta så länge, hoppas den ger sig snart.
Ha de gott.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

20 november 2011 14:22

Det är själva konsistensen som jag ogillar.
Jag hoppas att du snart är frisk måste vara jätte jobbigt att må så dålig. Varm kram

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards