~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 1 november 2008

Av Cina - 1 november 2008 16:56

Idag var det verkligen kallt ute. Har vart till Arboga idag o tändit lite ljus o lagt på en smyckning på graven. Sedan tog vi svängen förbi mamma o pappa. Håkan hjälpte mamma få upp fågelhuset. Så nu hoppas jag att det kommer lite pippisar o äter. Här blir det en lugn hemma kväll framför tv:n. Vi firar ingen Halloween tycker att det inte tillhör denna helg. Är lite för mycket amerikanskt för mig. Utan vi myser på annat sätt istället. När jag växte upp så var denna dag till för att minnas de som gått bort. Och jag kommer ihåg att just denna kväll så vart vi i skolan årskurs 6 uttagna att "går för det döda" det var ju minnesgudtjänst i kyrkan på kvällen o då fick vi flickor gå men lång vit kåpa o ett tänt ljus i handen. Var ju så att de läste ju upp namnen på de som gått bort under året o varje flicka gick för just en person då gick man från sakrestian ut o ställde sig framför altaret o så sa dom nästa namna då gick nästa fram. Det var faktiskt riktigt vacker. Men idag har man inget sånt utan idag har man väl kanske minnesgudstjänst o så får man tända ljus själv. Ja det var lite om hur det var när jag var liten....kanske inte så intressant MEN......


Ha en fin kväll alla mina bloggvänner o läsare.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards