~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 21 november 2008

Av Cina - 21 november 2008 18:28

 Detta kommer jag att lämna in till tidningen i Köping för denna auktionskammare måste stoppas............








Varning för auktionskammaren i Kolsva



Jag vill varna alla för att lämna in något till Kolsva auktionskammare.

De är verkligen inte seriösa där.

Min mor o far lämnade in möbler m.m den 2/9-08 till just den auktionskammaren. Och på söndagen den 7/9-08 så var det auktion.

Och möblerna såldes då jag själv var närvarande på just den auktionen.

Det var endast en sektion av en bokhylla som inte gick.

Ja ringde efter 3 veckor och undrade vart pengarna tagit vägen och fick till svar att det skulle ta 9 veckor innan pengarna betalades ut.

Och jag kan då inte fatta att det skall ta så lång tid för folk

betalar ju för grejerna de köper på plats.

Men det kan ju vara så att auktionsfirman stoppar pengarna i egen ficka

för att betala sina egna räkningar vad vet jag.

Men något är ju fel det anser iallafall jag.

Jag har nog ringt 15 ggr o tjatat om dessa pengar.

Och det har sagt både det ena o det andra.

Sedan sa han att pengarna var skickade o att det skulle komma

om 3-5 dagar dessa dagar gick o inga pengar.

Ringer igen o då säger mannen att han sänt dom meeeen

att han skall sända dom igen.

Låter mycket konstigt i mina öron att man sänder pengarna igen

utan att ta reda på vart de andra har tagit vägen.

Åter igen vänta 3-5 dagar inga pengar.

Fredagen den 14/11-08 åker jag upp till Kolsva

för att ta mig ett snacka med denna man.

Och jag var verkligen arg kan jag säga.

Ställde denna man mot väggen o han säger att

han skickat pengar men att han ej kan bevisa det just då för

kontoret är stängt. På måndagen den 17/11- 08 finns det ett brev i

min mor och fars brevlåda som inte alls är stämplat utan dit lagt.

Och ett papper om hur mycket pengar det skulle betalas ut.

Står också att det skall betalas ut inom 3-5 dagar.

Och idag den 21/11-08 kommer äntligen dessa pengar.

Alltså var de inte skickade för 2 veckor sedan som han sa till mig.

Jag vill på detta sätt varna alla som tänker lämna in saker till auktion

lämna inte till Kolsva auktion för det tar evigheter innan du får pengar.

Är inte bara mina föräldrar som blivit drabbade utan

det finns många.

Nej fram för seriösa auktionskammrar.

Carina Johansson

..................................................
..............................................


Vad tycker ni???



Av Cina - 21 november 2008 12:36

Idag har jag bakat saffransbröd till mig och Christina (Håkans syster).

Känns skönt att det är avklarat. Skall nu bara baka en saffrans sockerkaka.

Mina lussebullar ser inte ut som alla andras det vet jag. För jag har pärlsocker på tycker det ser fint o sedan är det godare. Men det är min åsikt! Ja äter ju inte av mitt egna kaffebröd men andra gör det gärna..=))


Imorse var det skit kallt det var -7 grader

 o det bet i kinderna vill jag lova.

Nu är jag klar med min ljusterapi o det känns oxå så skönt.

Och det har vart bra att gå där nu i november o ljuset har gjort mig MYCKET PIGGARE. Och det är ju det som är meningen.

HÄÄÄÄÄÄÄRLIGT att man kan få känna sig lite pigg igen.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin fredag!


Av Cina - 21 november 2008 08:37

DAGENS ÄNGLA CITAT

Dagens ängel är DERDEKEA och säger så här:


En ängel som bor på jorden för

att hjälpa människor att leva

bra liv.

Hon beskyddar ditt hem,

din familj hemma och borta,

mark, husdjur och egendom.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards